چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل از نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کرد.

نیروگاه اتمی بوشهر

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز به منظور انجام سفر یک روزه عازم استان بوشهر شده است، در جریان سفر به این استان از نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کرد.

پیش از بازدید رئیس مجلس از نیروگاهی اتمی بوشهر، کلیپی از روند فعالیت این نیروگاه و سوخت‌گذاری آن و همچنین اتصال به شبکه سراسری پخش شد.

در این کلیپ بخش‌های مختلفی از جمله عملیات شست‌وشوی باز رآکتور در سال 86، سوخت‌گذاری مجازی در قلب رآکتور در سال 78، انجام تست 110 بار در سال 88، انجام تست اسپری آب در ساختمان رآکتور در سال 89، انجام بازرسی مرحله A4 تجهیزات اصلی در سال 89، حمل سوخت ساختمان رآکتور سال 89، آغاز بارگذاری سوخت در قلب رآکتور سال 89، پایان بارگذاری سوخت در قلب رآکتور 89، بستن درب قلب رآکتور، ورود به مرحله بحرانی کردن رآکتور در سال 90، اعطای مجوز ورود به مرحله اتصال به شبکه سراسری در سال 90، چرخش توربین تا 3 هزار دور در دقیقه در سال 90 و همچنین اتصال نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری برق در سال 90، پخش شد.

همچنین در این مراسم جعفری مدیر طرح نیروگاه اتمی بوشهر گزارشی از روند فعالیت این نیروگاه و همچنین بازسازی نیروگاه اتمی بوشهر و اتصال این نیروگاه به شبکه سراسری برق ارائه داد.

کد خبر 270846

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha