سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱
۰ نفر

علی اصغر زارعان: آمریکا و رژیم صهیونیستی در قالب یک مجموعه به‌دنبال از کار‌انداختن و ایجاد تأخیر در برنامه صلح آمیز هسته‌ای کشورمان بودند؛ مجموعه‌ای که شامل تهدید، تطمیع، ترور، تحریم، خارج کردن افراد از چرخه هسته‌ای و عملیات روانی می‌شد.

ايجاد خرابكاري در حوزه سخت افزاري و نرم افزاري هم در همين مجموعه مي‌گنجيد. آنها از يك سو با دستكاري در قطعاتي كه ايران براي استفاده در چرخه غني‌سازي‌ به‌كار مي‌برد، ايجاد اختلال در پروسه توليد سوخت را دنبال مي‌كردند و از سوي ديگر هم با وارد ساختن بدافزارها به سيستم‌هاي نرم افزاري تاسيسات هسته‌اي، توقف فعاليت نيروگاه‌هاي ما را نشانه‌گيري مي‌كردند اما نتيجه و برآيند اين خرابكاري‌ها در نهايت چه بود؟

اين خرابكاري‌ها نهايتا به بومي‌سازي‌ تجهيزات و قطعات كاربردي در صنعت هسته‌اي منجر شد. امروز در آزمايشگاه تخصصي ضدخرابكاري كه تنها آزمايشگاه به روز صنعت هسته‌اي است، هر تجهيز و قطعه‌اي كه قرار است در چرخه صنعت هسته‌اي ايران به‌كار گرفته شود، قبل از بهره‌برداري چك مي‌شود و درصورت اطمينان از سالم بودن آن، مجوز بهره‌برداري صادر مي‌شود. اين آزمايشگاه در زمينه‌هاي بيو شيميايي، برق، الكترونيك و مواد منفجره فعاليت دارد.

ما از خرابكاري‌هاي صورت‌گرفته در صنعت هسته‌اي كشور متوجه شديم خرابكاري‌هاي صنعتي فقط منحصر به صنعت هسته‌اي نيست و موج خرابكاري‌ها به بعضي مراكز حساس صنعتي ما هم رسيده و كار امروز و ديروز هم نبوده است. فرايندي بوده كه از گذشته شروع شده و ادامه خواهد داشت، لذا نيروهاي زبده و كارآمد ما در همين آزمايشگاه خرابكاري صنعتي ياري رسان برخي مراكز حساس صنعتي ديگر هم هستند. در واقع اين اقدامات دشمن و سرويس‌هاي اطلاعاتي بيگانه كه با پيچيدگي‌هاي خاص هم انجام مي‌شد باعث آبديده شدن ما، ‌اشرافيت بيشتر ما بر صنايع حساس و حتي بومي كردن تجهيزاتي شده است كه در صنايع ما به‌كار مي‌رفتند.

امروز از صفر تا 100يك ماشين سانتريفيوژ را خودمان توليد مي‌كنيم. هم مواداوليه و هم خود تجهيزات - كه بيش از يكصد قطعه بزرگ و كوچك است- در نسل ماشين‌هاي مورد استفاده از p1تا p2و همچنين ماشين‌هاي نسل جديد جملگي بومي هستند و اين به لطف تحريم و خرابكاري‌هايي است كه دشمن در صنعت هسته‌اي ما انجام داد. امروز ما بدون نياز به خارج، قطعات مورد نياز را تأمين مي‌كنيم و اين خودباوري در ما عميق شده است. با اراده‌اي كه در صنعت هسته‌اي داريم كل چرخه سوخت هسته‌اي ما بومي شده است. در حوزه سايبري هم ما از دشمنان جلو افتاده‌ايم.

از فروردين‌ماه امسال به بعد دشمن قصد داشت تعدادي از بدافزارهاي ديگر را هم جهت ايجاد اختلال به سيستم هسته‌اي كشورمان وارد كند اما با اقدامات پيشگيرانه و بومي‌سازي‌‌هايي كه انجام داده‌ايم هيچ كدام از اين بدافزارها كار‌ساز نبود و تمامي اينها خنثي شدند. حال مي‌توانيم بگوييم دشمن وقت خودش را تلف مي‌كند و ما از آنها جلوتر هستيم. فكر و ذكر آنها را خوانده‌ايم و به آنها اعلام مي‌كنيم براي خرابكاري هسته‌اي وقت و هزينه خودشان را تلف نكنند.

  • معاون امنيت سازمان انرژي اتمي
کد خبر 270812

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha