گروه اجتماعی: پرونده سی و هشتمین دوره المپیاد جهانی فیزیک در شهر اصفهان با دستیابی کشور چین به مقام نخست بسته شد.

در این دوره از المپیاد جهانی فیزیک، تیم چین با کسب بیشترین مدال اول کره دوم و روسیه سوم شدند و تیم 5 نفره المپیاد فیزیک کشورمان نیز با کسب 2 مدال طلا و 2 مدال نقره و یک مدال برنز با یک پله صعود نسبت به دوره گذشته به رتبه هفتم دست یافت.

در این دوره محمد مهدی آصف‌زاده  و محمد حلاجیان مدال طلا، امین رضایی‌زاده و محمدعلی امامی خوانساری مدال نقره و علیرضا شهبازی به مدال برنز دست یافتند.

وزیر آموزش و پرورش در آیین اختتامیه خطاب به دانش‌آموزان شرکت کننده در المپیاد جهانی فیزیک ‌گفت: ملت ایران به شما دانش‌آموزان امید بسته‌ است و معتقدم که نتایج کار علمی شما برای نسل‌های آینده و به‌ویژه محرومان جهان مفید خواهد بود و شما از این طریق به گسترش صلح و عدالت در جهان کمک خواهید کرد.

محمود فرشیدی افزود: برگزاری سی و هشتمین المپیاد جهانی فیزیک در ایران، تجربه ارزشمند و لحظاتی به یاد ماندنی برای جمهوری اسلامی ایران بود.

وزیر آموزش و پرورش با آرزوی تداوم دوستی‌های شکل گرفته بین دانش‌آموزان شرکت کننده در المپیاد جهانی فیزیک 2007 گفت: آرزو می‌کنم دوستی و ارتباط صمیمانه‌ای که برقرار کرده‌اید برای همیشه تداوم یابد و در قلب خود جایگاه ویژه برای رقبای علمی دیروز و دوستان امروز خود اختصاص دهید و ایران را به عنوان کشوری که زمینه این دوستی را فراهم آورده، همواره به خاطر داشته باشید.

فرشیدی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره پروفسور والدمار گورژفسکی، دبیرکل فقید المپیاد جهانی فیزیک از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری سی و هشتمین المپیاد جهانی فیزیک تقدیر و تشکر کرد.

در سی و هشتمین دوره المپیاد جهانی فیزیک که در اصفهان برگزار شد 326 دانش‌آموز از 69 کشور جهان با هم به رقابت پرداختند.38 مدال طلا، 46 مدال نقره، 51 مدال برنز و 80 دیپلم افتخار به دانش‌آموزان برتر شرکت کننده در این رقابت‌ها اهدا شد.

همچنین در آیین اختتامیه این دوره از المپیاد مدال‌های ویژه‌ای به اولین‌ها، دختری که موفق به کسب بالاترین امتیاز شده است و به کشوری که برای اولین بار در این دوره از المپیاد جهانی شرکت کرده است، اعطا شد.

البته با توجه به اساسنامه المپیاد جهانی فیزیک این رقابت‌ها به صورت انفرادی برگزار می‌شود و المپیاد به‌طور رسمی رتبه‌ای برای تیم‌های شرکت کننده اعلام نمی‌کند، بلکه سرپرستان تیم‌ها با مقایسه مدال‌های خود با سایر تیم‌ها، رتبه هر کشور را اعلام می‌کنند.

کد خبر 27078

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز