یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴
۰ نفر

فدراسیون جهانی بورس‌ها گزارش داد:حجم تقاضا برای ورود شرکت‌ها به بورس‌های دنیا روزبه‌روز در حال افزایش است، جالب‌تر اینکه میزان مبادلات بین‌المللی بورس‌های دنیا از طریق پذیرش شرکت‌های یکدیگر و مبادله سهام خارجی نیز با سرعت در حال گسترش است، براساس آمار این فدراسیون، بورس سنگاپور رفته رفته به یک غول بزرگ که پذیرای سهام بسیاری از شرکت‌های خارجی است تبدیل می‌شود.

به گزارش همشهري، فدراسيون جهاني بورس‌هاگزارش ماهانه‌اش را منتشر كرد. براساس اين گزارش در حال حاضر سهام 45هزار كمپاني بزرگ در بورس‌هاي سراسر دنيا دادوستد مي‌شود كه اين ميزان هر‌ماه در حال افزايش است. جذابيت و ويژگي‌هاي بورس‌هاي دنيا نوعي رقابت ميان شركت‌هاي دنيا براي ورود به بورس‌ها ايجاد كرده و موجب شده مديران اين شركت‌ها تلاش كنند استاندارد‌هاي لازم براي ورود به بورس‌هاي دنيا را به‌دست بياورند.

براساس‌گزارش فدراسيون جهاني بورس‌ها در حال حاضر سهام 10هزار و 628شركت در بورس‌هاي آمريكا، 24هزارو41شركت در بورس‌هاي آسيا و اقيانوسيه و10هزارو26شركت در بورس‌هاي منطقه اروپا، خاورميانه و آفريقا دادوستد مي‌شود. بورس هند با 5هزارو434شركت بيشترين تعداد شركت‌هاي پذيرفته شده را دردل خود جاي داده است.

پس از آن بورس‌هاي ژاپن و اسپانيا به‌ترتيب با 3434 و 3361شركت پذيرفته شده رتبه‌هاي دوم و سوم را در اختيار دارند. جالب اينكه بورس‌هاي نيويورك و نزدك كه به لحاظ ارزش بزرگ‌ترين بورس‌هاي دنيا هستند در رتبه‌هاي چهارم و پنجم قرار دارند. در حال حاضر 2732شركت در بورس نزدك و 2432شركت در بورس نيويورك عضو هستند. با وجود اين رتبه نخست دادوستد سهام شركت‌هاي خارجي در اختيار بورس نيويورك است. گزارش فدراسيون جهاني تأكيد مي‌كند كه روند ورود شركت‌هاي جديد به بورس‌هاي دنيا به‌طور ميانگين 2/2درصد رشد كرده است.

  • مبادله سهام خارجي

براساس‌گزارش فدراسيون جهاني بورس‌ها از مجموع 2432شركتي كه سهامشان در بورس نيويورك دادوستد مي‌شود، 1898شركت داخلي و525شركت خارجي است. بورس نيويورك با ارزشي معادل 185.7ميليارد دلار بزرگ‌ترين بورس جهان است.
پس از نيويورك بورس نزدك كه بازار خارج از بورس آمريكا تلقي مي‌شود با 323شركت خارجي دومين بورس بزرگ دنياست كه بيشترين سهام خارجي در آن دادوستد مي‌شود. نكته جالب توجه اينكه سنگاپور با پذيرش 289شركت خارجي در بورس‌اش پس از بورس‌هاي نيويورك و نزدك در رده سوم بورس‌هايي است كه بزرگ‌ترين ارتباطات بين‌المللي را دارد. در حال حاضر در مجموع سهام 771شركت در بورس سنگاپور مبادله مي‌شود.

 

کد خبر 270569

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha