دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۷
۰ نفر

۲روز پس از آنکه گزارش همشهری درباره ضرورت استفاده از انرژی‌های نو در سیستان و سایر مناطق مستعد کشور منتشر شد گری لوئیس، هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران به صراحت اعلام کرد که ایران در آینده خشک‌تر و داغ‌تر خواهد شد و این روند ناشی از حرکت به سوی توسعه طی سال‌های اخیر بوده است.

خشکسالی


گري لوئيس ديروز گفت كه بي‌توجهي به انرژي‌هاي تجديدپذير و مصرف بيش از اندازه از انرژي‌هاي تجديدناپذير باعث بروز اين شرايط اقليمي در ايران شده است.

اين نماينده ارشد سازمان ملل در ايران در حالي بر ضرورت استفاده از انرژي‌هاي نو تأكيد مي‌كند كه رئيس دانشگاه زابل درگفت‌وگو با همشهري تصريح كرده بود كه با استفاده از انرژي باد و ايجاد مزارع بادي مي‌توان علاوه بر رونق كشاورزي براي مردم بومي اشتغال و درآمد پايدار ايجاد كرد. طرحي كه رئيس سازمان جنگل‌ها و مراتع كشور و معاون طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط‌زيست آن را در راستاي توسعه پايدار و حفظ محيط‌زيست ارزيابي و بر اجراي آن تأكيد كردند.

آنطور كه در سايت اطلاع‌رساني سازمان حفاظت محيط‌زيست آمده است گري لوئيس با حضور در هفدهمين نشست مجمع عمومي كنفرانس نمايندگان مجالس كشورهاي حوزه آسيا- اقيانوسيه پيرامون محيط‌زيست و توسعه يادآورشد: اگر بخواهيم فقر را از بين ببريم و به اهداف توسعه در هزاره برسيم نيازمند آن هستيم كه با شرايط ايجاد شده ناشي از تغيير اقليم در دنيا كنار بياييم.

او تغيير اقليم و تبعات زيانبار آن را ناشي از عملكرد غلط انسان در استفاده از منابع طبيعي عنوان كرد وگفت: آگاه‌سازي‌ عمومي يك وظيفه همگاني است. ما در سازمان ملل قصد داريم با تبادل اطلاعات و برآورده كردن نيازها و همكاري‌هاي فني در بخش محيط‌زيست گام‌هاي مؤثري برداريم كه در اين راه نيازمند همكاري از سوي ايران هستيم.

کد خبر 269912

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha