همشهری آنلاین: مخلوط شدن آب و بنزین در یک جایگاه‌ عرضه بنزین در استان ایلام مشکلاتی برای وسایط نقلیه ایجاد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، تعدادی از مالکان وسایط نقلیه حین سوخت‌گیری وسایط نقلیه خود در یکی از جایگاه‌های عرضه سوخت متوجه مخلوط بودن آب با بنزین شدند.
این گزارش می‌افزاید: روشن نشدن خودروهای بنزین سوز پس از اتمام سوختگیری در محل جایگاه برای تمام خودورها به این موضوع که آب وارد باک خودروها شده است را قطعیت بخشید.
یکی از مالکان وسایط نقلیه که با این مشکل مواجه شده بود گفت: امروز با مراجعه با جایگاه عرضه بنزین جنب شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایلام و انجام سوختگیری با مشکل روشن نشدن خودور مواجه شدم.
علی داوری در گفت‌گو با خبرنگار فارس افزود: هرچه تلاش کردم که خودرو را روشن کنم بی نتیجه بود.
وی ادامه داد: در کنار دیگر تلمبه‌ها نیز نظیر چنین اتفاقی برای خودروهای سوختگیری شده رخ داده بود که این موضوع مرا متعجب کرد.
وی اظهار کرد: با گفت‌وگو با دیگر مالکان وسایط نقلیه متوجه وجود آب در مخازن و باک‌های خودروها همدیگر شدیم.
یکی دیگر از شهروندان ایلامی که با این موضوع مواجه شده بود گفت: پس از روش نشدن خودرو موضوع را با کارگر کنار تلمبه بنزین در میان گذاشتم ولی ایشان اشکال را از خودرو دانسته و بنزین فروخته شده را سالم عنوان کرد.
محمد صادقی افزود: اما با ازدحام چند خودرو سوختگیر و ایجاد اشکال برای همه خودروها کار به گزارش به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و رسانه‌های گروهی در استان کشیده شد.
وی ادامه داد: تمام خودروهای مراجعه کننده به این جایگاه عرضه سوخت دچار خسارت فراوانی نظیر هدر دادن بنزین سهمیه خود شده‌اند.
وی اظهار کرد: به جای دریافت 40 لیتر بنزین از سهمیه بیش از 40 لیتر آب به جای سهمیه بنزین دریافت کرده‌ایم.
وی از مسئولان مربوطه خواستار رفع مشکل و پرداخت خسارت‌های ناشی از این بی‌توجهی و یا تخلف احتمالی شد.
یکی دیگر از شهروندان ایلامی نیز گفت: در این شرایط بحرانی فروش مقادیر هنگفتی آب بجای بنزین کار بسیار خطرناکی است.
مجید ستوده افزود: مردم از سهمیه بندی بنزین دچار مشکلاتی شده‌اند و نباید مسئولان مربوطه در این زمینه بی‌توجهی کنند.
معاون شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایلام گفت: با اطلاع یافتن مسئولان شرکت نفت ایلام از موضوع گروهی را برای بررسی جایگاه مذکور اعزام کرد.
محمد بهرامی، افزود: متاسفانه مخزن بنزین این جایگاه از روزهای گذشته دچار درز کوچکی شده که مسئول آن در حال رفع و پیگیری این مشکل بوده است.
وی ادامه داد: رفع مشکل و برطرف شدن این درز در حالی است که کارگر متصدی آبیاری فضای سبز حاشیه این مخزن بنزین سهوا شیلنگ آب را در محل فضای سبز رها کرده که این موضوع سبب نفوذ آب به داخل مخزن بنزین شده است.
وی اظهار کرد: این مخزن که ظرفیتش 48 هزار لیتر است در آن زمان 17 هزار لیتر بنزین داشته است.
بهرامی یادآور شد: متاسفانه در اثر این سهل انگاری حدود یکهزارو 600 لیتر آب از طریق درز وارد مخزن بنزین شده است.
این مقام مسئول اضافه کرد: آب نیز به علت سنگین بودنش از فراورده‌های نفتی در پایین مخزن جای گرفته و در اولین مکش تلمبه آب را وارد باک خودروهای سوختگیری کننده کرده است.
وی اضافه کرد: این جایگاه عرضه سوخت که توسط بخش خصوصی اداره و مدیریت می‌شود تمام خسارت‌های ناشی از این موضوع را به عهده گرفته است و موظف به پرداخت خسارت‌های وارده به مالکان خودروهای مذکور شده است.
بهرامی گفت: در حال حاضر با خروج آب از مخزن بنزین کار سوختگیری در این جایگاه به حالت اولیه خود برگشته و سوختگیری در این جایگاه انجام می‌شود.
کد خبر 26975

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز