همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی انگلیس روز جمعه با اعلام این که این کشور در ۶ ماه نخست سال جاری میلادی گرم‌ترین دوره زمانی در یک قرن اخیر را سپری کرده است، نسبت به تغییرات شدید آب و هوایی در این کشور هشدار داد.

به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش سازمان هواشناسی انگلیس از ژانویه تا جولای گذشته، این کشور گرم‌ترین دوره 6 ماهه از سال 1910 میلادی تاکنون را داشته است.

"دن ویلیام" سخنگوی سازمان هواشناسی انگلیس در این باره به روزنامه دیلی تلگراف گفت: ماه جولای گذشته، هشتمین ماهی بود که میانگین درجه گرمای هوا در انگلیس بالاتر از حد میانگین بوده است.

"باب وارد" مدیر ارتباطات موسسه تحقیقات تغییرات هوایی و محیطی در انگلیس نیز به این روزنامه گفت: این آمارها نشانگر وجود شواهد بیش‌تر در مورد تاثیرات تغییرات آب و هوایی بر بریتانیا است.

وی افزود: با توجه به این تغییرات آب و هوایی، سیاستمداران انگلیسی باید بیش از پیش به همکاری با جامعه بین‌الملل برای کاهش گازهای گلخانه‌ای و نیز اتخاذ تدابیری به منظور مواجهه با وقوع سیل در این کشور روی آورند.

به گفته سازمان هواشناسی انگلیس، در صورت مجزا کردن سال 2014 میلادی، گرم‌ترین سال‌های ثبت شده در تاریخ انگلیس، از سال 2000 میلادی به این طرف بوده است.

به گفته کارشناسان هواشناسی انگلیس، وقوع سیل‌های ویرانگر که در اوایل سال جاری میلادی این کشور بار دیگر شاهد آن بود، از جمله پیامدهای تغییرات آب و هوایی در انگلیس شمرده می‌شود.

وقوع سیل در اوایل سال جاری میلادی در انگلیس علاوه بر داشتن تلفات، خسارات سنگینی نیز برجا گذاشت.

کد خبر 269672

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha