شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

همشهری‌‌آنلاین: مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعطای وام یک تا دو میلیارد ریالی (۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی) به ناشران خبرداد و گفت: از این پس فعالان این صنعت می‌توانند از این صندوق تسهیلات دریافت کنند.

 به گزارش ایرنا  همايون اميرزاده  با بيان اينكه تسهيلات ارايه شده به ناشران با توجه به طرح توسعه ناشران متفاوت است افزود: تسهيلات در نظر گرفته شده براي هر متقاضي يك تا دو ميليارد ريال است.

مشاور علمي، فرهنگي و مديريتي معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، بهره وام‌هاي پرداختي از سوي بانك‌هاي رفاه و صادرات به متقاضيان ياد شده را 24 درصد با بازپرداخت يكساله اعلام كرد.

اميرزاده خاطرنشان كرد: افرادي كه اسامي آنان به بانك‌هاي رفاه سراسر كشور اعلام شده مي‌توانند با قبول شرايط نسبت به دريافت وام اقدام كنند. وي بدون اشاره به شرايط دريافت اين وام افزود: طبق تفاهم نامه‌اي كه بين وزارت ارشاد و صندوق توسعه ملي منعقد شده بود مقررشد اين تسهيلات از طريق بانك‌هاي رفاه و صادرات به متقاضيان پرداخت شود ولي در حال حاضر اين تسهيلات فقط از سوي بانك رفاه به افراد داده مي‌شود.

اميرزاده هدف از اعطاي اين تسهيلات را رفع معضلات موجود و به روز شدن صنعت چاپ و نشر اعلام كرد. وي از قرارگرقتن صنعت چاپ و نشر در رديف اولويت‌هاي صندوق توسعه ملي خبر داد و گفت: پس از امضاي تفاهم نامه‌اي ميان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس صندوق توسعه ملي با بررسي‌هاي كارشناسانه و نظر خواهي از فعالان صنعت چاپ و نشر در سطح ملي با مشاركت ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مقرر شد 1500 ميليارد ريال تسهيلات به فعالان حوزه چاپ و نشر اختصاص يابد.

وي افزود: ليست فعالان حوزه چاپ و نشر، با توجه به فعاليت كاربران و ميزان توليد فرهنگي براي دريافت تسهيلات به شعب بانك‌هاي رفاه سراسر كشور اعلام شد. اميرزاده تعداد افراد معرفي شده به شعب بانك‌هاي رفاه سراسر كشور را 800 نفر اعلام كرد و افزود: اسامي اين افراد اسفند ماه سال گذشته به بانك‌ها اعلام شده بود.

کد خبر 269620

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha