همشهری آنلاین: اختلاف نظر بر سر انتخاب عضو ناظر در هیات نظارت بر مطبوعات باردیگر موضوع بحث برانگیز و درگیری لفظی «مهدی کوچک زاده» و «جواد جهانگیرزاده» در مجلس شورای اسلامی شد.

کوچک زاده

به گزارش ایرنا، «بهروز نعمتی» نماینده مردم اسدآباد در ادامه جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس در هنگام بررسی اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی در تذکری آیین نامه ای از «علی لاریجانی» خواست استفساریه‌ای که برخی از نمایندگان درباره انتخاب عضو ناظر بر هیات نظارت بر مطبوعات به هیات رییسه تقدیم کردند را اعلام وصول کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این تذکر نعمتی گفت: زمانی که نامزدهای هیات نظارت بر مطبوعات توسط کمیسیون فرهنگی معرفی شدند من ابهامی نسبت به ماده 218 آیین نامه داخلی داشتم که آن را برای بررسی بیشتر به هیات رییسه ارجاع دادم.

وی ادامه داد: قضاوت‌هایی که درباره آقای مطهری و نسبت فامیلی که وی با بنده دارد، باعث شد که وی از نامزدی عضویت در هیات نظارت بر مطبوعات خودداری کند و به من گفت که نامزد نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته برخی آمدند و گفتند که ما برای عضویت در هیات نظارت بر صدا و سیما نیز نامزد شدیم اما کمیسیون فرهنگی در روز انتخاب نامزدها برای عضویت در هیات نظارت به هیچ عنوان توجهی به ما نکردند که من به آنها گفتم مجلس حق ندارد فردی را از نامزدی در هیات های نظارت محکوم کند ولی متاسفانه کمیسیون فرهنگی به این موضوع توجهی نکرد.

لاریجانی یادآور شد: تذکر نمایندگان درباره نامزدهای عضویت در هیات نظارت بر مطبوعات به هیات رییسه مجلس ارجاع شد و در جلسه هیات رییسه بحث شد.

وی ادامه داد: به این نتیجه رسیدیم که به کمیسیون فرهنگی مجلس توصیه کنیم که دلیل ندارد حداقل دو برابر تعداد نامزدها برای انتخابات در صحن مجلس معرفی کنید چون این کار باعث محروم شدن برخی دیگر می‌شود.

رییس مجلس خاطرنشان کرد: البته برخی دیگر بر این نظر بودند که مراد مصنف بر این بوده که بقیه هم بتوانند نامزد شوند و به این نتیجه رسیدیم که کمیسیون نمی تواند مانع نامزد شدن نمایندگان شود و ما ملزم به اجرای نفس قانون هستیم.

لاریجانی تصریح کرد: جمع بندی هیات رییسه این است که توصیه می کنیم به کمیسیون فرهنگی تا افراد دیگر را برای انتخابات در صحن مجلس معرفی کند.

وی یادآور شد: بجز کمیسیون فرهنگی مجلس، اعضای کمیسیون های دیگر نیز این موضوع را مطرح کردند و ما به آنها توصیه کردیم که این کار را انجام دهند.

پس از سخنان لاریجانی، نعمتی که سخنگوی هیات رییسه مجلس نیز هست باردیگر درخواست تذکر داد که لاریجانی با آن مخالفت کرد و نعمتی اقدام به فریاد زدن کرد و گفت شما کار خلاف قانون انجام می دهید.

رییس مجلس نیز پاسخ داد: چه کار خلاف قانونی؟ اما نعمتی فریاد زد طرح استفساریه ای را که با قید دو فوریت تقدیم شده است شما باید اعلام وصول کنید اما لاریجانی گفت فردا استیضاح داریم و اگر دو فوریتی اعلام وصول شود باید فردا طرح دو فوریتی را بررسی کنیم که این خلاف آیین نامه است.

مشاجره لفظی جهانگیرزاده و کوچک‌زاده

پس از آن چند نفر از نمایندگان مجلس درخواست تذکر دادند که لاریجانی با آن مخالفت کرد.

جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه یکی از نمایندگانی متقاضی بیاتن تذکر بود که به دلیل نزدیکی صندلی خود با مهدی کوچک زاده درگیری لفظی بین وی و کوچک زاده رخ داد.

جهانگیرزاده که هنوز درخواست تذکر داشت با کوچک زاده به درگیری لفظی پرداخت و به وی گفت «بشین سر جات تو حرف نزن» دقایقی پس از این موضوع جلسه مجلس به تشنج کشیده شد و بهروز نعمتی و جواد جهانگیرزاده اقدام به فریاد در مجلس می کردند که برخی از نمایندگان مانند سیدشریف حسینی نماینده اهواز، کمال الدین پیرموذن نماینده اردبیل و جمعی دیگر اقدام به آرام کردن بهروز نعمتی کردند.

جهانگیرزاده نیز درخواست تذکر خود را چندین بار مطرح کرد اما لاریجانی به درخواست وی توجهی نکرد. پس از دقایقی فضای مجلس آرام شد اما با گذشت لحظاتی دوباره درگیری لفظی بین جهانگیرزاده و مهدی کوچک زاده رخ داد که این بار جهانگیرزاده به کوچک زاده گفت «اول تو به من فحش دادی، ... خوردی. پرونده تو دست من است» بعد از این ماجرا روح الله حسینیان و علی طاهری از اعضای کمیسیون فرهنگی نزد جهانگیرزاده رفتند و با وی گفت و گو و او را آرام کردند.

کد خبر 269343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha