دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: انیمیشن «چگونه اژدهایتان را تربیت کنید ۲» با فروش۳۷.۷ میلیون دلار درصدر فهرست هفتگی پرفروش‌ترین‌های سینمای جهان قرار گرفت.

پویانمایی

به گزارش ایسنا به نقل از اسكرين ديلي، قسمت دوم انیمیشن «چگونه اژدهایتان را تربیت کنید» جدیدترین محصول کمپانی دریم ورکز به لطف فروش 25.9 میلیون دلاری در اولین هفته نمایش خود در چین توانست با مجموع فروش خارجی 37.7 میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم سینمای جهان شود.

این انیمیشن که تاکنون در گیشه بین‌المللی به فروش 366 میلیون دلار دست یافته، در تلاش است با پیشی گرفتن از فروش «ریو 2» عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن سال را در گیشه بین‌المللی از آن خود کند.

«چگونه اژدهایتان را تربیت کنید» با فروش آغازین 35.9 میلیون دلاری خود در 3379 سالن سینمای چین توانست فروشی هشت برابر بیشتر از قسمت اول این انیمیشن در چین رقم بزند.

همچنین این انیمیشن توانست فروش آغازین 3.6 میلیون دلار را در 673 سالن سینمای ایتالیا ثبت کند و 2.2 میلیون دلار نیز در چهارمین هفته نمایش در آلمان بفروشد تا به مجموع فروش 19.8 میلیون دلار در این کشور دست یابد.

فیلم علمی تخیلی «طلوع سیاره میمون‌ها» نیز با فروش 16.5 میلیون دلاری در 51 کشور جهان فروش خارجی‌اش را به 337 میلیون دلار ارتقاء داد و دوباره کشور آلمان با فروش 3.7 میلیون دلاری از محل 782 سالن سینما پرچمدار فروش این هفته «سیاره میمون‌ها» بود تا در دومین هفته نمایش این فیلم سینماهای آلمان 12.3 میلیون دلار برای کمپانی فاکس به ارمغان آورده باشند.

فیلم «بخت پریشان» دیگر محصول کمپانی فاکس نیز با اضافه کردن 3.5 میلیون دلار در 19 کشور جهان مجموع فروش خارجی خود را به رقمی بالغ بر 148 میلیون دلار رساند. فیلم «نگهبانان کهکشان» که هفته گذشته صدرنشین گیشه سینماهای جهان بود، این هفته نیز با فروش 33/1 میلیون دلاری مجموع فروش خارجی خود را به 200 میلیون دلار نزدیک کرد.

فیلمی علمی تخیلی «نگهبانان کهکشان» که محصول کمپانی دیسنی است تاکنون در گیشه جهانی (آمریکای شمالی+گیشه بین‌المللی) به فروش 419 میلیون دلاری دست یافته است.

فروش نزدیک به 200 میلیون دلاری «نگهبانان کهکشان» در گیشه خارجی تاکنون از مجموع فروش خارجی فیلم‌های «کاپیتان آمریکا» و «انتقام جویان» بیشتر بوده است، با توجه به این که فیلم هنوز در بازارهای پرفروش چون چین‌، آلمان‌، ژاپن‌، ایتالیا اکران نشده است.

فیلم «شیطان صفت» که پرفروش‌ترین فیلم «آنجلینا جولی» تا به امروز است تاکنون موفق به ثبت فروش 507 میلیون دلار گیشه خارجی شده است تا با پیشی گرفتن از «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2» سومین فیلم پرفروش 2014 در گیشه بین المللی باشد.

فیلم «لاک‌پشت‌های نینجا» محصول «پارامونت پیکچرز» نیز با فروش 25.6 میلیون دلاری پس از دو هفته به فروش خارجی 67.5 میلیون دلار و مجموع فروش جهاني بالغ بر 185 میلیون دلار دست یافته است.

فیلم پرفروش «ترانسفورمرها: عصر انقراض» نیز با اضافه کردن 8.4 میلیون دلار به مجموع فروش خارجی 811 میلیون دلار دست یافت تا چهارمین فیلم پرفروش سال در گیشه خارجی باشد.

این فیلم تاکنون بیش از یک میلیارد دلار در گیشه جهانی فروخته است.

کد خبر 269204

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha