یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۲
۰ نفر

هفتمین فیلم سیدرضا میرکریمی در مقام کارگردان این روزها روی پرده سینماهای تهران و شهرستان‌هاست و به واسطه حضور او، بازی متفاوت پرویز پرستویی و موضوع بحث‌انگیز بازار نقد و بررسی آن حسابی داغ است.

سینما-فیلم امروز

 شامگاه جمعه مراسم تقدير از سازندگان فيلم در سينما استقلال برگزار و ميركريمي ساعتي بعد مهمان شبكه3 شد.

به گزارش همشهري، كارگردان امروز با ابراز خرسندي از وضعيت اكران فيلم و استقبال مردم از آن گفت: بهترين كاميابي براي يك فيلمساز اين است كه فيلمش ديده شود و تماشاگران با او در يك حس مشترك شريك شوند. از بازخوردهايي كه از تعدادي از تماشاگران بعد از ديدن فيلم گرفتم متوجه شدم امروز بسياري از تماشاگران از فيلم جلوترند.

كارگردان امروز در اين مراسم تأكيد كرد: آنچه من را به سمت ساختن اين فيلم كشاند، توجه به يك نياز اخلاقي بود و اينكه نشان بدهيم امروز بايد در گمنامي كار و از دادوستد با صفت‌هاي اخلاقي خودداري كنيم. شادمهر راستين نويسنده فيلمنامه امروز هم از اينكه فيلم مورد توجه مؤسسه‌هاي نيكوكاري و حامي كودكان بي‌سرپرست قرار گرفته ابراز خوشحالي كرد.

پرستويي كه همراه همبازي خود سهيلا گلستاني به سينما استقلال آمده بود، در سخناني كوتاه درباره امروز گفت: يكي از دلايلي كه من را قانع كرد با عشق در فيلم كار كنم، بي‌پناهي و بي‌سرپرستي كودكان و زناني است كه آنها را در جامعه مي‌بينيم. بايد به سمتي حركت كنيم كه يكديگر را ببينيم و دوست داشته باشيم.

ميركريمي پس از حضور در برنامه تقدير و تماشاي فيلم در كنار تماشاگران، به برنامه 7 رفت و درباره اينكه چرا راننده تاكسي را به‌عنوان شخصيت اصلي انتخاب كرده گفت: راننده تاكسي در سفر شهري با بسياري از افراد همسفر مي‌شود و صحبت‌هاي مردم را زياد مي‌شنود. دوست داشتم شخصيتم تنهايي خاصي داشته باشد.

كارگردان امروز پرستويي را قله بازيگري بعد از انقلاب دانست و افزود: به‌دليل اينكه او در نقش‌هايي مهم و ماندگار ظاهر شده، دنبالش نرفتم چون فكر مي‌كردم شايد اين نقش در ادامه آثار قبلي‌اش باشد و من اين را نمي‌خواستم. در ‌‌نهايت به اين نتيجه رسيدم كه فرامتن پرستويي به نفع ما خواهد بود و او به خوبي از عهده نقش برآمد.

منتظر فرصت براي همت

سيدرضا ميركريمي در پايان حضورش در برنامه 7 درباره توليد فيلم شهيد همت گفت: من چند سالي روي فيلمنامه شهيد همت كار كردم و فيلمنامه با سفارش انجمن دفاع‌مقدس نوشته شد اما فكر نمي‌كنم شرايط خوبي براي ساختن آن وجود داشته باشد. الان نا‌اميد نيستم اما هر وقت فرصتي مناسب به‌وجود بيايد، آن را مي‌سازم.

کد خبر 269013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha