همشهری آنلاین: معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بدهکاری ۱۲ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریالی دانشگاه‌ها در بخش اعتبارات جاری خبر داد.

به گزارش مهر، دكتر محمدحسین امید با اعلام این خبر، گفت: این بدهی‌ها به طور عمده مربوط به سال‌های 90 و 91 می‌شود که در این سال‌ها اعتبارات محقق شده دانشگاه‌ها به ترتیب کمتر از 90 و 63.5 درصد است.

امید با اشاره به رایزنی‌های متعددی که با دولت و مجلس شورای اسلامی برای تامین این کسری داشته است، اظهار داشت: در بخش عمرانی نیز بر اساس نرخ‌های سال گذشته دانشگاه‌های کشور بیش از 27 هزار میلیارد ریال طرح نیمه‌تمام دارند. این رقم در سال آتی به حدود 50 هزار میلیارد ریال افزایش پيدا مي‌كند که با در نظر گرفتن اعتبار سه هزار میلیاردی بخش عمرانی دانشگاه‌ها، اجرای طرح‌های یاد شده بیش از 10 سال به طول خواهد انجامید.

معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري يادآور شد: بر اساس برنامه چهارم و پنجم توسعه، دانشگاه‌ها باید به ترتیب 30 و 40 درصد نیازهای خود را تأمین می‌کردند كه متأسفانه این رقم در برخي دانشگاه‌ها کمتر از 20 درصد است و باید تلاش کرد این میزان افزایش یابد.

کد خبر 268950

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha