گروه اجتماعی: دادستان کل کشور ضمن محکوم کردن افراط و تفریط در جهان اسلام گفت: آموزه‌های دینی در هیچ شرایطی موید روش‌های افراطی و تفریطی نیست.

آیت‌الله دری نجف آبادی در جمع هیأت اعزامی دانشجویی دانشگاه‌های پاکستان که به همت مجمع جهانی اهل بیت برگزار شده بود، گفت: اسلام اصیل مظهر عقلانیت و فضیلت و عدالت است و بر حرمت جان، مال، ناموس و شخصیت انسان‌ها تاکید وافری دارد، اما متاسفانه عناصر خام یا فریفته‌ای با بی‌توجهی به مفاهیم و مضامین دینی در دام دشمنان افتاده و ابزار دست مستکبران عالم قرار گرفته و دست به اقدامات افراطی و تنش و تشنج و تشتت در عالم اسلام می‌زنند.

وی ، ارتقای اندیشه و بینش و بصیرت دنیای اسلام را امری ضروری برشمرد و گفت: علمای جهان اسلام باید رسالت تاریخی خود را به نحو احسن در این برهه ایفاء نمایند و آحاد امت اسلام را از مخاطرات پیرامونی و دشمنان کیان اسلام بر حذر دارند.

عضو هیأت امنای مجمع جهانی اهل بیت، با تشریح ابعاد استراتژی خصمانه استکبار علیه جهان اسلام تصریح کرد: دشمنان با تدابیر مختلفی چون ایجاد جنگ روانی و بمباران تبلیغاتی و ایجاد اختلاف مذهبی، تخریب چهره‌های اسلامی و سانسور واقعیت‌های جهان اسلام و بزرگنمایی برخی مسائل در صدد ضربه به کیان امت اسلام هستند و اقتضاء دارد جهان اسلام در برابر این هجمه‌ها هوشیارانه برخورد کند.

وی خطاب به دانشجویان و طلاب جهان اسلام گفت: پیشرفت علمی و پژوهشی و مهارتی و فنی امت اسلام باید سرلوحه امور پویندگان علم و دانش قرار گیرد و نخبگان جهان اسلام باید با درک اقتضائات زمان برای جبران عقب ماندگی‌ها و نیل به قله‌های بلند صلاح اهتمام مجدانه‌ای مبذول دارند.

دادستان کل کشور، نیروی انسانی خبیر و متخصص را ستون فقرات دنیای اسلام دانست و افزود: الگوی توسعه در اسلام مبتنی بر اخلاق و عدالت و مکارم انسانی است و نیروی انسانی جهان اسلام باید در حوزه و دانشگاه متناسب با این اهداف کلان تربیت شوند.

وی با اشاره به دستاوردهای عمیق انقلاب اسلامی در جهان اسلام گفت: برکات نهضت امام خمینی(ره) در گستره جهان اسلام طنین انداز است و جمهوری اسلامی پس از سپری شدن 3 دهه از انقلاب اسلامی، هنوز به آرمان‌های امام و انقلاب پایبند است و برای عملیاتی شدن آن تلاش خواهد کرد.

کد خبر 26888

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز