همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات گفت: آنهایی که دست به ماشه می‏‌برند و سینه مردم ما را نشانه می‌‏گیرند و قصد سلب امنیت از جامعه ما را دارند، از خشم فرزندان مردم و سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات در امان نخواهند بود.

به گزارش فارس، حجت‏‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در همایش گرامیداشت ورود آزادگان، اظهار کرد: امروز ملت ایران اسلامی نه از آمریکا، نه از رژیم صهیونیستی و نه از قدرت‏‌های دیگر می‏‌ترسد و فقط از خدا می‏‌ترسد و صلابتش بر دل دشمنان نشسته و آنها نمی‏‌توانند دست از پا خطا کنند.

وی افزود: امنیتی که امروز در جامعه ایران اسلامی حکم‏فرماست، از یک سو به برکت مجاهدت خاموش سربازان امام زمان (عج) است و از سوی دیگر که نقش اصلی را بازی می‏‌کند، فرهنگی است که در بین مردم ما حکم فرماست و آن فرهنگ شهادت، وحدت، معنویت و انتظار امام زمان (عج) است.

وزیر اطلاعات افزود: حضرت امیر (ع) به کسانی که در برابر ذلت سر فرود می‏‌آورند تا چند روزی بیشتر زندگی کنند، می‏‌فرماید که شما اگر هم کشته نشوید و از مرگ فرار کنید بالاخره می‏‌میرید و راه فراری نیست؛ اگر قرار است انسان بمیرد، بهتر است به صورت شرافتمندانه بمیرد و شرافتمندانه‌‏ترین مرگ هم شهادت در راه خداست.

علوی گفت: اسلام انسان‏‌های با عزت و با شرافت و ملت سربلند می‌‏آفریند؛ امروز ملت ایران عزتش را از این و فرهنگی به دست آورده که نباید در جامعه ما به فراموشی سپرده شود.

وی ادامه داد: با برگزاری یادواره‌‏های شهدا و با برگزاری چنین مراسمی همواره باید خون شهادت در جامعه ما تزریق شود و تا زمانی که گلبرگ سرخ لاله‌ها در کوچه‏‌های شهر ما بوی شهادت بدهد، جامعه ما رنگ اسارت را نخواهد دید.

وزیر اطلاعات اظهار کرد: قبل از اینکه امام راحل دست به قیام بزنند، در فرهنگ ما از کشته شدن در راه مبارزه با ظلم، ستم و طاغوت، خود را به هلاکت انداختن و قیام، عزت و سربلندی خبری نبود.

علوی بیان کرد: طاغوت به خود اجازه می‌‏داد به احکام شرع مقدس اسلام و هویت اسلامی این ملت دست‏‌اندازی و سیاست‌‏های بیگانگان را در کشور پیاده کند.

وی افزود: زمانی که امام راحل قیام کردند، قبل از همه پرچم و درفش شهادت را به دست گرفتند و زمانی که ایشان را به اینکه وقتی شما برای سخنرانی وارد فیضیه می‏شوید، عده‏‌ای در کمین شما هستند تا شما را قطعه قطعه کنند، تهدید می‌‏کردند، امام خميني (ره) فرمودند «من را از مرگ می‌‏ترسانید، من هم‌‏اکنون سینه خود را برای سرنیزه‌‏های شما آماده کرده‌‏ام ولی برای زورگویی‏‌های شما هرگز».

وزیر اطلاعات افزود: این حرکت امام (ره) خون شهادت را در جامعه ما به حرکت درآورد و جامه رنگ دیگری به خود گرفت و با این اقدام امام راحل مردم به صحنه آمدند، جوانان پذیرای شهادت شدند و با افتخار سینه‌‏های خود را در برابر گلوله‌‏ها سپر کردند تا از اسلام، قرآن و عزت آب و خاک ایران اسلامی دفاع کنند.

علوی تصریح کرد: کسانی هم که تحت ستم و تجاوز بیگانگان عزت‌شان به بازی گرفته می‌‏شد و به ذلت کشیده می‌‏شدند، به صحنه آمدند و پرچم عزت در آسمان ایران اسلامی برافراشته شد، شعرها و شعارها عوض شدند و حرف از آزادگی زده شد و با ایجاد فرهنگ شهادت در جامعه ایران اسلامی گرد و غبار ذلت از چهره مردم ما زدوده شد.

وی افزود: تصمیمات امام راحل در یک کشور 70 میلیون نفری آن چنان بود که قدرت‏‌های بزرگ و فرعون‌‏صفت را به زانو درآورد و آنها را به عزت و عظمت ایران اسلامی به اعتراف وا داشت.

وزیر اطلاعات اظهار کرد: امام (ره) در لبنان جوانانی را پرورش دادند که خون شهادت در رگ‏‌هایشان می‏‌جوشید و اسرائیلی که افسانه شکست‏‌ناپذیری را با خود حمل می‌‏کرد و ارتش ده‌‏ها کشور عربی را بارها و بارها شکست داده بود و آنها را به ذلت کشیده بود، در برابر جوانان لبنانی که از انقلاب اسلامی درس آموخته بودند، به زانو درآمد و نخستین سیلی جانانه را آنها بر گونه این رژیم غاصب زدند و این چنین انقلاب اسلامی پیام خون شهدای ایران اسلامی را در دنیا منعکس کرد.

علوی اضافه کرد: فلسطینی که دیگر امیدی برای احیای نهضت خود نداشت و نفس‌‏های آخر مقاومت را می‌کشید به برکت انقلاب اسلامی ابتدا سنگ را برداشت و بعد تیر و کمان و بعد گلوله و امروز سلاح‌شان تبدیل به موشک شده و قلب صهیونیست‌‏ها را هدف قرار می‏‌دهد و این‏ها از برکات خون شهدا و خانواده‏‌های آنهاست.

وزیر اطلاعات عنوان کرد: افتخار می‏‌کنیم که خاک پای خانواده‏‌های شهدا و خدمت‏گذار آنها هستیم و امیدواریم با دعای خیر آنها بتوانیم پاسدار حرمت خون شهدا باشیم و به مردم خدمت کنیم، آن هم در دولتی که قصدش خدمت به همه مردم و همه فرزندان این آب و خاک است.

  • تقويت اردوگاه نظام در گروي ورود همه موافقين نظام به صحنه

وی افزود: در فرهنگ این دولت کنار زدن یک جریان و حاکم کردن یک جریان دیگر مطرح نیست و به تبعیت از این مساله، سیاست دولت و وزارت اطلاعات، تضعیف یک عده و تقویت یک عده دیگر نیست؛ بلکه فراهم کردن فضا برای همه کسانی است که اصل نظام انقلاب، قانون اساسی، اصل ولایت فقیه و شخص ولی فقیه را قبول دارند تا برای همه آنها عرصه فراهم شود و وارد صحنه شوند و فعالیت و اردوگاه نظام و انقلاب را تقویت کنند.

  • سياست وزارت اطلاعات، جذب حداکثری و دفع حداقلی است

علوی اظهار کرد: امروز وزارت اطلاعات به تبعیت از دولت تدبیر و امید، سیاستش جذب حداکثری و دفع حداقلی است که مقام معظم رهبری عنوان کرده‌‏اند؛ اما آنهایی که دست به ماشه می‏‌برند و سینه مردم ما را نشانه می‌‏گیرند و قصد سلب امنیت از جامعه ما را دارند، از خشم بی‌‏امان فرزندان مردم و سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات در امان نخواهند بود.

  • عرصه براي هر گرايشي كه اصل نظام و ولايت فقيه را قبول دارد، باز است 

وی گفت: وزارت اطلاعات کوچک‏‌ترین گذشت و رحمی به کسانی که بخواهند امنیت مردم را بر هم بزنند نخواهد کرد؛ اما برای مردم با هر گرایشی و با هر تمایلات سیاسی و هر تفکری که اصل نظام، انقلاب، قانون اساسی و اصل ولایت فقیه و رهبر را قبول دارند، عرصه را فراهم می‏‌کنیم؛ چرا که بر این باور هستیم که چنین فضایی به وحدت مردم ما می‏‌انجامد و دست و دل همه مردم را به هم گرده می‏‌زند.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: در این صورت دشمنان دچار یأس و دوستان انقلاب در سراسر دنیا امیدوار می‌‏شوند.

  • رهبري حكيمانه ؛ مايه وحدت آرامش‌آفرين 

علوی تاکید کرد: امروز به برکت این وحدتی که در پرتو رهبری‏‌های حکیمانه رهبری و دولت تدبیر و امید و حمایت تمام عیار رهبر از این دولت شکل گرفته، به لطف خداوند آرامشی در جامعه حکم‏‌فرما شده است و هیچ یک از فرزندان این آب و خاک بر فرق دیگری نمی‏‌کوبند و این شایسته یک جامعه اسلامی است.

کد خبر 268845

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha