سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کمپانی ای دیتا که انتخاب اول انواع SSD (اس اس دی) حرفه‌ای‌هاست درحال حاضر متنوع‌ترین سبد کالای SSD را با انواع SSD کاربردی عرضه می کند.

ssd SP۹۱۰

به گزارش ایسنا، همانطور که می‌دانید SSD ها یا سالید درایوها به جای دیسک‌های مغناطیسی یا هارد دیسکها، از چیپ فلش سیلیکونی برای ذخیره اطلاعات استفاده می‌کنند و سرعتشان نیز به 5 برابر هارد دیسک‌ها می‌رسد.

در SSDها کنترلر بسیار حائز اهمیت است و کنترلر همان مغز پردازنده و تصمیم گیرنده درایو است و انواع مختلفی دارد که هر کدام برای کاربرد خاصی در نظر گرفته شده اند. نوع اول آن Sandforce (سندفورس) نام دارد که قبل از ذخیره اطلاعات آن را فشرده سازی می کند و برای فایل‌های قابل فشرده سازی مناسب است و نوع دوم که Marvell (مارول) نامیده می شود، با فایل‌های غیر قابل فشرده سازی سرعت بالایی دارد. اما چگونه بفهمیم کدام کنترلر برای ما مناسب‌تر است؟

اگر با کامپیوترتان بازیهای جدید و گرافیک بالا بازی می‌کنید، فیلم تدوین می کنید، موزیک می سازید، با تصاویر کار می‌کنید، کنترلر مارول (Marvell) برایتان مناسب تر است. درایو SP910 جدیدترین و داغ ترین محصول حال حاضر ADATA است که یکه تاز SSD های دارای کنترلر مارول بازار بوده و سرعت خواندن آن به 560 و نوشتن آن به 460 مگابایت در ثانیه می‌رسد.

اگر به سرعت بارگزاری سیستم عامل و نرم افزارها و دسترسی به فایلهای قابل فشرده سازی اهمیت می‌دهید Sandforce برایتان مناسب‌تر است. درایو SX910 ای دیتا نیز یکی از درایوهای بازار است که بالاترین رکورد سرعت اجرای نرم افزارهای ویندوز را از آن خود کرده است و سرعت خواندن و نوشتن آن به ترتیب 550 و 530 مگابایت در ثانیه است.

اگر مصرف و قیمت پایین مد نظرتان است کنترلر Smi که فقط در درایو ADATA SP610 موجود است مناسب شماست.

و در نهایت پایین آوردن سرعت بارگزاری سیستم عامل و نرم افزارهای کاربردی با قیمت پایین کاربرد اصلی کنترلر Jmicron است که در درایو SP600 ای دیتا یافت می‌شود.

کد خبر 268645

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha