همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی از کاهش دستگیری‌ها در طرح امنیت اخلاقی خبر داد و گفت: هیچ طرحی برای تفکیک جنسیتی در کنسرت‌ها نداریم و به پلیس مربوط نیست که افرادی که در کنسرت حضور دارند چه نسبتی با یکدیگر دارند.

سردار احمدی مقدم

مهر نوشت: سردار اسماعیل احمدی‌مقدم روز یکشنبه در حاشیه مراسم روز خبرنگار اظهار داشت: در خصوص بحث تفکیک جنسیتی در مراکز برگزاری کنسرت ها و موسیقی چنین بخشنامه‌هایی نداریم و وقتی به مصاحبه‌ها نگاه می کنم، تعجب می‌کنم. موضوعی که در آن شهرستان مطرح شده بود، برگزاری کنسرت در سانس‌های مختلف برای آقایان و خانم‌ها بود که من از این حرف تعجب کردم. وظیفه نیروی انتظامی در مجوز دادن برگزاری کنسرت فقط صلاحیت ترافیکی و انتظامی نیست و نظر وزیر کشور این بود که خودشان تدبیری برای تامین امنیت اینگونه مراسم‌ کنند.

وی ادامه داد: سال قبل کنسرتی در پایتخت برگزار شد که این موازین را رعایت نکردند که ما نیز به آنها تذکر دادیم، فیلم آن کنسرت را برای وزیر ارشاد ارسال کردیم و گفتیم آیا این کنسرت را تایید می کنید؟

به گفته احمدی‌مقدم، در برخی از کنسرت ها موسیقی و صحنه‌آرایی پیش‌تر شبیه دیسکو است و خواننده برای ایجاد هیجان از مسئول حاضر در کنسرت می‌خواهد که با صدای بلند جیغ کشیده یا موج مکزیکی بروند. این موضوعات عین بی‌هنری است.

رئیس پلیس کشور با اعلام اینکه پلیس کاری ندارد که در یک کنسرت زن و مردی که حضور دارند چه نسبتی با هم دارند و این که آیا خانواده هستند یا خیر، اما یکی باید بگوید آیا ایجاد صحنه‌های محرک و مهیج بی اخلاقی نیست؟

به گفته فرمانده نیروی انتظامی در موضوع کنسرت ارومیه افراد قبل از گرفتن مجوز اماکن اقدام به فروش بلیت کرده بودند.

وی با بیان اینکه زن و مرد در کنسرت‌ها کجا بنشینند وظیفه پلیس نیست، افزود: در سال اول دولت احمدی نژاد موضوعاتی در خصوص حضور زنان در ورزشگاه مطرح شد که مراجع و رهبر انقلاب آن را تایید نکردند. سپس شاهد حضور زنان در مسابقات بسکتبال و والیبال بودیم که بعد مشخص شد حضور مختلط زنان در تمامی ورزشگاه‌ها ممنوع است. البته این گونه نیست که پلیس در کنسرت‌ها، ورزشگاه‌ها و رستوران‌ها حضور داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص موضوع تفکیک جنسیتی نیز گفت: وقتی موضوع تفکیک جنسیتی در کنسرت مطرح شد گفتند با توجه به این که آقای قالیباف در این مورد موضوعاتی را مطرح کرده اند فعلاً جوابی از سوی پلیس داده نشود که عده‌ای فکر کنند این موضوع بین ما و شهرداری طراحی شده بود. من اطلاع ندارم شهردار تهران چه گفته است و این موضوعات ربطی به یکدیگر ندارد.

احمدی مقدم تاکید کرد: تفکیک جنسیتی سیاست ما نیست اما وقتی در باغی زن و مردی به صورت مختلط می رقصند پلیس ورود می کند زیرا صاحب باغ تعهد داده است که در مکان عمومی اختلاط نباشد.

وی با اشاره به برخی لشگرکشی های رسانه‌ای گفت: وقتی در مورد خودرویی اظهار نظر می‌کنیم خودروسازها لشگرکشی می‌کنند اما باید بدانند ما عقب نمی‌نشینیم. در مورد اتوبوس اسکانیا حتی یکی از نمایندگان مجلس مدعی شد که استیضاح انجام می‌دهد و ما را به مجلس می کشاند که چرا جلوی شماره‌گذاری این خودرو را گرفته‌ایم. جالب است که هر موقع این افراد حرف می‌زدند فردایش یکی از این خودروها در آتش می‌سوخت ما با کسی عناد نداریم و قانون را اجرا می‌کنیم. این خودروساز نیز نقص خودرو خود را متوجه شد و تعهد کرد این نقایص را برطرف کند.

رئیس پلیس کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص گشت امنیت اخلاقی و طرح دریا گفت: خوشبختانه در این طرح میزان دستگیری‌ها کاهش یافته اما میزان تذکرات افزایش یافته است. در این طرح نیز 400 نیروی نجات غریق با استفاده از قایق ها فعال هستند، ضمن این که سعی کردیم از لباس پلیس در اجرای این طرح استفاده نکنیم.

وی در پایان در خصوص عدم اطلاع رسانی از سوی برخی فرماندهان پلیس گفت: می خواستیم فردی را فرمانده تهران کنیم که رهبر انقلاب فرمودند آیا این فرد توانایی رسانه‌ای دارد یا نه. فرمانده تهران باید کسی باشد که بتواند به راحتی با مردم سخن بگوید و فردی رسانه‌ای باشد. در خصوص فرماندهان رسانه‌ای نیز رهبر انقلاب دو بار سردار مومنی را تایید کردند و فرمودند ایشان الگوی خوبی هستند و ارتباطشان بسیار قوی است. امروز پلیس راهنمایی و رانندگی ویترین الگوی رسانه ای بودن پلیس است.

کد خبر 268356

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha