همشهری آنلاین: گروه موسیقی «مهنا» با خوانندگی معصومه احدی اجرای خود را برای بانوان در فرهنگسرای نیاوران و با رونمایی از ساز «رباب باس» به روی صحنه می‌برد.

پوستر موسیقی

به گزارش همشهري آنلاين، کنسرت گروه موسیقی «مهنا» با خوانندگی معصومه احدی پنجشنبه 23 مرداد 1393 در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

احدی خواننده گروه «مهنا» گفت: اجرای ما در دو بخش و برای بانوان به روی صحنه می‌رود.

بخش نخست به اجرای آثاری با آهنگسازی رزیتا جانَمیان و بخش دوم به اجرای قطعه های قدیمی که مردم از آنها خاطره های فراوانی دارند، اختصاص دارد.

وی ادامه داد: در بخش نخست سه تصنیف با اشعاری از مولانا و حافظ، چهار مضراب، رنگ و یک قطعه به نام «مستانه» را اجرا می‌کنیم. قطعه «مستانه» ریتمیک است و با آواز همراه می‌شود.

احدی با اشاره به کلیت بخش دوم اظهار کرد: در این بخش تصنیف هایی را در نغمه اصفهان اجرا می‌کنیم. این تصنیف ها پیش از این از سوی خواننده های قدیمی اجرا شده اند.

این خواننده با اشاره به اجرای یکی از ساخته های جواد لشگری گفت: در بخش دوم تصنیف «رویا» ساخته جواد لشگری را اجرا می‌کنیم که پیش از این قطعه، آوازی را قرار داده ایم که من این آواز را از استادم خاطره پروانه آموخته ام.

خواننده گروه «مهنا» درباره ترکیب سازبندی گروهش گفت: گروه ما از رنگ بندی سازهای موسیقی ایرانی تشکیل شده و در این اجرا برای نخستین بار ساز «رباب باس» را به کار گرفته ایم.

این ساز ساخته سیامک قلمی است و سازی پژوهشی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: رباب باس در اختیار میراث فرهنگی قرار دارد و به همت آقای قلمی این ساز را برای برگزاری این کنسرت در اختیار ما قرار دادند.

احدی درباره تشکیل گروه موسیقی «مهنا» اظهار کرد: این گروه را در سال 1392 تشکیل دادیم و در بهمن همان سال نخستین اجرایمان را به روی صحنه بردیم.

امسال نیز با حمایت های مدیر فرهنگسرای نیاوران دومین اجرایمان را برگزار می‌کنیم.

این خواننده با اشاره به تشکیل ارکستر بزرگ بانوان گفت: ما قصد داشتیم ارکستر بزرگ بانوان را تشکیل دهیم و برای برگزاری اجراهایمان به تالار وحدت برویم.

اما با حمایت های مدیر فرهنگسرای نیاوران قصد داریم این ارکستر را در همین جا تشکیل و اجراهایمان را در نیاوران به صحنه ببریم.

اعضای گروه موسیقی «مهنا» عبارتند از: معصومه احدی خواننده، رزیتا جانَمیان نوازنده سنتور، سمانه زعفرانی (تار)، آنیتا صادقی (رباب باس)، ستاره مستفیضی (عود)، آیدا بختیاری (قانون)، هانیه گل محمدی (دف)، آرزو ضیاعی (دایره و کوزه)، سحر زینعلی (تنبک)، بیتا قاسمی (قیچک باس)، پروین فراهانی (کمانچه) و شیدا عبادت دوست نوازنده کمانچه.

اجرای گروه موسیقیی «مهنا» روز پنجشنبه 23 مرداد 1393، ساعت 18 در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

قیمت بلیت های این کنسرت 50 هزار تومان است و علاقه مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به گیشه فرهنگسرای نیاوران، آموزشگاه هنر ایران زمین در منطقه گیشا و آموزشگاه ماهان در کرج مراجعه کنند.

کد خبر 268341

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha