سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

گروه سیاسی: سخنگوی سفارت ایران در عراق با اشاره به انفجار خودروی بمب گذاری شده نزدیک سفارت ایران در بغداد گفت: کارکنان و نیز مراجعان سفارت هیچ کدام دراین عملیات تروریستی صدمه یا آسیبی ندیدند.

علی ساداتی، با بیان اینکه این چهارمین انفجار طی چهارماه گذشته دراطراف سفارت ایران در بغداد است، اظهارداشت: در این انفجار 2 تن کشته و 8 تن دیگر زخمی شدند که هیچ کدام از آنها کارمند سفارت ایران و یا از مراجعان نبوده‌اند.

این درحالی است که شبکه تلویزیونی العربیه در خبری بدون اشاره به جزئیات بیشتر، اعلام کرد که در این انفجار یک نفر کشته شد و 4 نفر مجروح شدند.

نزدیک به سفارت

به گفته سخنگوی سفارت ایران در عراق، که با ایسنا گفت‌وگو می‌کرد این بمب‌گذاری در یکی از خیابان‌های نزدیک سفارت و پشت دیوار بتنی سفارت صورت گرفته است.

با وجود اظهارات سخنگوی سفارت، یک منبع آگاه سیاسی که خبر آن را اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه منتشر کرد، در ارتباط با انفجار در بغداد گفت: این انفجار در فاصله نسبتا دوری از سفارت ایران در بغداد به وقوع پیوست.


سفارت ایران در بغداد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، قاسم‌عطا سخنگوی طرح امنیتی بغداد درباره این حادثه گفت:‌ این انفجار در پارکینگی خارج از سفارت ایران رخ داده است و باعث به راه افتادن آتش‌سوزی شد و به تعدادی از خودروهای غیر نظامی نیز آسیب رساند.

این خودروی بمب گذاری شده حدود ساعت 11 صبح در پارکینگی منفجر شد که اغلب مورد استفاده افرادی قرار می‌گیرد که از سفارت ایران در پایتخت عراق دیدن می‌کنند.

پارکینگ مذکورمتعلق به منطقه الخضراء بغداد است. این منطقه درمرکز بغداد قراردارد که وزارتخانه های دولت عراق و منازل مسئولان عراقی و برخی سفارتخانه ها از جمله سفارت آمریکا و انگلیس درآن واقع شده است که تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد.

کد خبر 26817

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز