همشهری آنلاین: بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران پروانه فعالیت ۱۳۸۲ نمایندگی بیمه حقیقی و حقوقی را بخاطر رعایت نکردن مفاد آیین‌نامه تنظیم امور نمایندگی مصوب شورای عالی بیمه تعلیق کرده است.

به گزارش فارس، معاونت نظارت بیمه مرکزی اعلام کرد: این سازمان از ابتدای شروع فعالیت نمایندگان بیمه تا پایان سال 1392 تعداد 1382 پروانه نمایندگی بیمه حقیقی و حقوقی شرکت‌های بیمه را به دلیل رعایت نکردن مفاد آیین‌نامه شماره 75 مصوب شورای عالی بیمه از جمله واگذاری اختیارات نمایندگی به اشخاص غیر واجد شرایط و عدم حضور در دفتر نمایندگی، واریز نکردن به موقع حق بیمه دریافتی به حساب شرکت بیمه و درخواست شخصی به حالت تعلیق درآورده است.

معاونت نظارت بیمه مرکزی همچنین از لغو تعداد 5276 پروانه نمایندگی بیمه به دلیل اشتغال همزمان، جعل بیمه‌نامه، جعل مدارک هویتی در زمان اخذ پروانه نمایندگی و ... خبر داد.

از آنجا که نمایندگی بیمه حرفه‌ای تخصصی و فنی بوده و در سال‌های گذشته مجوز تأسیس نمایندگی با شرایط حداقلی اعطا شده است لذا این حرفه نیازمند آموزش و کسب مهارت‌های مختلف است و بر همین اساس یکی از سیاست‌های بیمه مرکزی نیز ارزیابی و پالایش نمایندگان بیمه در شرکت‌های بیمه است.

کد خبر 267972

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha