همشهری آنلاین: بنا بر گزارش‌های رسمی منابع فلسطینی، در طول تهاجم ۴ هفته‌ای اسراییل به باریکه غزه ۱۰ نفر از اهالی عرصه رسانه کشته و ۳۸ نفر مجروح شده‌اند.

به گزارش سايت شفقنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، از زمان آغاز حملات اسراییل به غزه در 7 جولای، بیش از 1800 نفر از جمله 401 کودک و 238 زن، کشته شده و حدود 9500 نفر نیز مجروح شده‌اند.

اسراییل در این مدت، چندین مدرسه، بیمارستان، آمبولانس، مسجد و مرکز مطبوعاتی و رسانه‌ای را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای خود قرار داده است.

بر اساس آماری که توسط اتحادیه راديو و تلویزیون فلسطین اعلام شده، در جریان این تهاجم 4 هفته‌ای، 12 مرکز مطبوعاتی و رسانه‌ای هدف حملات اسراییل قرار گرفته است. همچنین منزل مسکونی 16 روزنامه‌نگار نیز از آماج موشک‌های اسراییلی مصون نمانده است.

دفتر خبرگزاری آناتولی ترکیه در غزه نیز 2 بار هدف حملات اسراییل قرار گرفته است. معز مشعل، انیس ابو معیلک، و متین یوکشل کایا، از پرسنل دفتر خبرگزاری آناتولی در غزه، جزو مجروحان حملات اسراییل به غزه هستند.

در آمار رسمی منابع فلسطینی نام 10 روزنامه‌نگاری که در اثر حملات اسراییل به غزه طی 4 هفته گذشته جان باخته‌اند به این شرح است:

سامح العریان از تلویزیون الاقصی، رامی ریان از شبکه خبری فلسطین، احد زکوت از تلویزیون فلسطین، بها الدین غریب از تلویزیون فلسطین، محمد ظهیر از موسسه رسانه‌ای رساله، عزت الدیهیر از رادیو منبار الحریه، عبدالرحمان ابو حین از شبکه Kitap، خالد حمد از کمپانی Continue Production، حمید سحاب از مدیا 24، نکله الحج روزنامه‌نگار و فعال مستقل.

کد خبر 267851

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha