مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل ونقل وترافیک منطقه ۶ از ساماندهی ترافیکی میدان هفت تیر خبر داد و گفت : در این طرح حذف تداخل پیاده و سواره رو،احداث پایانه حمل ونقل عمومی،روانسازی ترافیک عبوری مدنظر است.

میدان هفت تیر

به گزارش فارس، محمد باقر اسدی با اعلام این خبر گفت: میدان هفت تیر یکی از میدان های مهم شهر تهران است که در محدوده مرکز شهر قرار دارد. این میدان از سمت جنوب با خیابانهای شهید مفتح و کریمخان زند و از سمت شمال با خیابان مفتح در ارتباط است. وجود یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های مترو خط یک و در آینده نزدیک خط شش توجه مدیریت شهری را به این میدان معطوف کرده است.

در وضعیت کنونی بیشترین مشکلات ترافیکی میدان در محدوده تقاطع خیابان کریمخان - قائم مقام است که عمده مشکلات ، تداخل حرکت عابرپیاده و سواره، وقفه در حرکت ترافیک عبوری، نبود فضای مناسب تخلیه و سوارنمودن مسافر و عدم دسترسی مناسب به ایستگاه های حمل و نقل و عمومی است.

طرح مذکور مبتنی بر تجمیع ایستگاههای متعدد اتوبوس و تاکسی پراکنده در اطراف میدان و همچنین انسداد تقاطع قائم مقام و هدایت بار ترافیکی از طریق ایجاد یک لاین دو طرفه در ضلع جنوبی میدان و همچنین یک دور برگردان در بخش میانی میدان می باشد.

در این طرح با حذف دسترسی کریمخان به قائم مقام و ایجاد دوربرگردان در تقاطع ، حرکت عبوری خودروها روانسازی می گردد. ضمن آنکه با انسداد تقاطع و نرده گذاری تردد عرضی از سطح سواره رو حذف و به پل عابر منتقل می شود.

اسدی در ادامه به تشریح طرح ساماندهی میدان هفت تیر پرداخت و گفت: در طرح ساماندهی میدان با حذف دسترسی کریمخان به قائم مقام و ایجاد دوربرگردان در تقاطع ، حرکت عبوری خودروها روانسازی می گردد. ضمن آنکه با انسداد تقاطع و نرده گذاری تردد عرضی از سطح سواره رو حذف و به پل عابر منتقل گردد.

همچنین به منظور رفاه حال شهروندان پایانه تاکسی به منظور پوشش مقاصد سفر مسافرین خروجی از ایستگاه مترو، در ضلع جنوب خیابان کریمخان در مجاورت ایستگاه مترو تعبیه خواهد شد.

اسدی از برنامه های آتی میدان هفت تیر به مواردی از قبیل ایجاد خط ویژه اتوبوس از میدان هفت تیر به میدان صادقیه ، ایجاد دسترسی شهروندان به خط 7 اتوبوس های تندرو در میدان ولیعصر،دسترسی به خط 4 اتوبوس های تندرو در میدان توحید و دسترسی به خط 10 اتوبوس های تندرو در خیابان اشرفی اصفهانی اشاره نمود. همچنین پایانه مورد نیاز و احداث پل عابر پیاده مکانیزه به منظور سهولت در تردد عابرین پیاده نیز در این طرح در نظر گرفته شده است.

کد خبر 267694

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha