همشهری آنلاین: افزایش بهای محصولات غذایی در جهان، اجرای برنامه های انسان دوستانه در چارچوب برنامه غذای جهانی سازمان ملل را در معرض تهدید قرار داده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه اینترنتی روسی لنتا جوزف شیران، مدیر اجرایی سازمان ملل با هشدار در خصوص این که ذخایر مالی سازمان ملل متحد برای تامین غذای رایگان جهان سوم ته کشیده است، گفت: این سازمان دیگر امکان تهیه غذای نود میلیون نفر افراد تحت حمایت خود را ندارد.

بر اساس این گزارش طبق ارزیابی های سازمان ملل 800 و 50 میلیون نفر در سراسر جهان از گرسنگی رنج می برند و این سازمان کمک‌های غذایی خود را برای گرسنگان کشورهایی از قبیل چاد، اوگاندا و اتیوپی ارسال می کند.

سال 2006 این سازمان مبلغی در حدود 600 میلیون دلار صرف خرید مواد غذایی کرد اما با توجه به افزایش بهای مواد غذایی در جهان تعداد کسانی که با این مبلغ تحت پوشش قرار می گیرند کاهش خواهد یافت.

به گفته جوزف شیران افزایش تقاضا برای سوخت های حیاتی و استفاده کشورهای پیشرفته از بذرهای کشاورزی برای تغذیه دام ها و پرندگان از علل اصلی افزایش بهای محصولات غذایی در جهان به شمار می‌رود و به این ترتیب هیچ غذای اضافی در جهان وجود ندارد و کشورهای داوطلب باید در تامین غذای گرسنگان به سازمان ملل کمک کنند.

کارشناسان سازمان ملل اعلام کرده اند که بهای محصولات غذایی در جهان طی پنج سال گذشته تا 50 درصد افزایش داشته و بهای محصولی مانند ذرت طی همین مدت در برخی کشورها تا یکصد و 20 درصد بیشتر شده است.

وزارت کشاورزی آمریکا هم اعلام کرده طی چهار قرن گذشته ذخایر گندم جهان به پایین ترین حد ممکن رسیده است.

کد خبر 26756

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز