همشهری آنلاین: چهاردهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با برگزاری هشت دیدار در روزهای پنجشنبه و جمعه شروع می‌شود. هفته نخست لیگ برتر چهاردهم با هشت دیدار در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.

league

گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره رقابت‌های هفته اول لیگ برتر:

  • تراکتورسازی - فولاد

دو قهرمان فصل گذشته فوتبال ایران درحالی به مصاف یکدیگر می روند که هر دو تغییرات عمده ای را در این فصل دیده اند. تراکتورسازی که فصل گذشته با هدایت جلالی و در ادامه اولیویرا قهرمان جام حذفی شده بود در این فصل خطیبی را به عنوان سرمربی در اختیار دارد و او در این فصل دست به تغییرات زیادی در تیمش زده است. خطیبی با کنار گذاشتن بازیکنان زیادی از تراکتورسازی، چهره جوان تری به این تیم بخشیده و عملکرد خوب آنها در جام شهدا هم نشان از وضعیت خوب آنها دارد.

در سوی دیگر این میدان فولادی ها که فرکی را بالای سر خود ندارند، اسکوچیچ، سرمربی نسبتا موفق فصل گذشته ملوان را در اختیار دارند. آنها در نقل و انتقالات چندان موفق عمل نکرده اند و بسیاری از هواداران آنها نگران وضعیت این تیم هستند.

دیدار فولاد و تراکتورسازی به عنوان سرآغاز لیگ برتر جذابیت های خاصی دارد.

  • راه آهن - استقلال

پس از برخی از اتفاقات اقتصادی در ایران، مالکیت باشگاه راه آهن در هاله ای از ابهام قرار گرفت و تا کمتر از یک ماه پیش این تیم مالک مشخصی نداشت و تا آستانه انحلال هم پیش رفت تا آنکه حمید استیلی امتیاز این تیم را خرید اما مشکل جایی آغاز شد که این خریداری از طرف دادستانی مورد سوال قرار گرفت و به طور کلی وضعیت این تیم کاملا نامشخص است و حتی احتمال دارد که آنها در این فصل از رقابت های لیگ برتر حاضر نباشند.

با توجه به بدنسازی دیرهنگام راه آهنی ها انتظار می رود آنها برابر استقلالی که اردوهای خوبی را پشت سر گذاشته به لحاظ بدنی کم آورند. با این همه دیدار با استقلال همواره برای حریفان سطح انگیزشی خوبی دارد.

استقلال در این فصل اسکلت تیمش را حفظ کرده و تلاش کرده نقاط ضعفش را بپوشاند. آنها فعالترین تیم نقل و انتقالات بوده اند و انتظار از آنها این است که براحتی از سد راه آهن بگذرند. قلعه نویی فصل گذشته را بدون جام و کسب سهمیه آسیایی پشت سر گذاشته و بی شک این فصل به دنبال جبران مافات است.

  • صبای قم - ذوب آهن

صمد مرفاوی با تیم نسبتا جوانی که در اختیار دارد، احتمالا به دنبال حفظ صبای قم در لیگ برتر است. او فصل گذشته توانست صبا را از سقوط نجات دهد و در میانه های جدول این تیم را نگه دارد. صبا از تیم هایی است که در این فصل با هزینه ای اندک تیمش را به مسابقات فرستاده و توقع چندانی از این تیم نمی رود. در سوی دیگر این میدان ذوب آهن قرار دارد که با دعوت گل محمدی به عنوان سرمربی در تلاش است این تیم را به دوران اوجش برساند. آنها با حفظ بازیکنان اصلی‌شان و جوانگرایی در این تیم، چشم به رده های بالایی جدول رقابت های لیگ برتر دارند.

از نکات جالب این دیدار تقابل گل محمدی و صبا است. این مربی جوان کارش را به عنوان سرمربی در این تیم آغاز کرده بود.

  • پدیده مشهد - ملوان

تیم پدیده که به عنوان یکی از تیم های لیگ یکی در لیگ برتر حاضر شده است، تلاش کرده تا با جذب چند بازیکن با تجربه شکلی قدرتمند به خودش بدهد. علیرضا مرزبان سرمربی این تیم، فصل گذشته به عنوان مربی در این تیم حضور داشته و با شرایط پدیده آشناست. از او توقع می رود که این تیم متمول را در نیمه بالای جدول نگه دارد. در سوی دیگر این میدان تیم ملوان حضور دارد که تلاش کرده از هزینه کرد بالا در این فصل جلوگیری کند و با نصرت ایراندوست کارش را استارت بزند. آنطور که محجوب، مالک این تیم گفته، آنها به دنبال کسب مقامی بهتر از فصل گذشته هستند.

ملوانی ها فصل گذشته را با عنوان ششمی پشت سر گذاشتند و باید دید ایراندوست و بازیکنان جوانش در این بازی به عنوان سرآغاز کارشان، چه عملکردی را در مشهد به معرض نمایش می گذارند.

  • سایپا - نفت مسجد سلیمان

مجید جلالی پس از پشت سر گذاشتن یک فصل ناکام در تراکتورسازی و کنار رفتن از این تیم، هدایت سایپا را بر عهده گرفته که تیمی جوان و در عین حال پر انگیزه است. تیم او نیز از تیم هایی است که در این فصل کم هزینه کرده است و البته حریف او در نخستین گام نفت مسجد سلیمانی است که کمترین هزینه را در لیگ داشته است.

به گزارش ایسنا، نفت مسجد سلیمان دومین تیمی است که در این فصل به لیگ برتر صعود کرده است. آنها به لحاظ تیمی شرایط چندان خوبی ندارند و شاید تجربه کم‌شان، مشکل ساز شود. هرچند انگیزه بازیکنان جوان این تیم شاید همه معادلات را برهم بزند.

  • سپاهان - پیکان

شاگردان زلاتکو کرانچار بعد از چندین سال حضور در آسیا، این فصل در این رقابت ها حاضر نیستند و همین مسئله باعث یک خانه تکانی اساسی در سپاهان شده است. کرانچار در این فصل برخلاف سال گذشته تلاش کرد بر اساس نیازهایش خرید کند و جذب خلعتبری شاید یکی از برگ های برنده او در نقل و انتقالات باشد. سپاهان مصمم است در این فصل حداقل یک جام بگیرد و بسیاری بر این باورند که این تیم از گزینه های اصلی قهرمانی محسوب می شود. آنها باید به مصاف پیکانی بروند که با خرید چندین ستاره مشهور تلاش کرده تا تیمی بسازد که به گرفتن سهمیه آسیا امید داشته باشد.

پیکان سومین تیمی است که از لیگ یک به لیگ برتر آمده و البته آنقدر خرج کرده است که سیمایش چندان به سیمای یک تیم لیگ یکی شبیه نباشد. این دیدار توانایی تبدیل شدن به یکی از زیباترین بازی های لیگ را دارد.

  • استقلال خوزستان - گسترس فولاد

استقلال خوزستان فصل گذشته خوش شانس بود که راهی لیگ یک نشد و همین مسئله باعث شد تا ویسی تیمش را به طور کلی متحول کند. او چیزی بیشتر از ده نفر را از تیمش خط زد و ترجیح داد به جای بازیکنان با تجربه، تیمش را جوان کند. ویسی تجربه این کار را به صورت موفق در صبا داشته و البته تجربه ناموفق او در پیکان زنگ هشداری برای اوست. ویسی در این فصل قطعا نمی خواهد مثل فصل گذشته تا آخرین هفته لیگ، یکی از شانس های سقوط باشد و از همین ابتدا تلاش می کند تا امتیازها را جمع کند. او و تیمش در نخستین گام به مصاف گسترش فولادی می روند که تارتار در آن حاضر است و این تیم

مثل فصل گذشته به دنبال جوانگرایی و بومی سازی است.

گسترش فولاد فصل گذشته عملکرد نسبتا خوبی داشت و توانست در میانه های جدول کارش را تمام کند. تارتار می تواند در این فصل با نمایش های خوب تیمش، خودش را به یکی از مربیان جوان و موفق فوتبال ایران تبدیل کند.

  • پرسپولیس - نفت تهران

قرار گرفتن نام منصوریان و دایی به عنوان سرمربیان یک دیدار، خود به خود به حساسیت های بازی اضافه می کند. دو همبازی در جام 98 درحالی به مصاف یکدیگر می روند که منصوریان به دنبال اثبات شایستگی هایش در لیگ برتر است و دایی بیش از همه نگران وضعیت مالی و مدیریتی تیمش است.

هرچقدر که نفت تهران از ثبات و آرامش برخوردار است، پرسپولیس با وضعیت ناهمگون مدیریتی روبه رو است و بی شک سرخ پوشان پایتخت از تیم هایی هستند که به هیچ وجه وضعیت این فصلشان قابل پیش بینی نیست. آنها در نقل و انتقالات خیلی پر سر و صدا نبودند و این درحالیست که باید بعد از دو سال غیبت در لیگ قهرمانان آسیا هم حاضر شوند.

دیدار پرسپولیس و نفت فارغ از هرچیزی، رونمایی از دو تیمی است که مدعی هستند. مصاف این دو تیم حساس ترین دیدار هفته نخست است و باید دید پرسپولیس بدون سیدجلال حسینی، محمدرضا خلعتبری، دهنوی و سیدصالحی چه شکلی گرفته است.

از تقابل های جالب این دیدار حضور رضا نوروزی در پرسپولیس است. او فصل گذشته از ارکان موفقیت نفت تهران بود.

برنامه کامل هفته نخست رقابت های لیگ برتر:

پنجشنبه 9 مرداد

تراکتورسازی- فولاد خوزستان ساعت 17 و 30 دقیقه ورزشگاه یادگار امام تبریز

راه‌آهن- استقلال ساعت 19 و 40 دقیقه ورزشگاه تختی تهران

صبای قم- ذوب‌آهن ساعت 19 و 40 دقیقه ورزشگاه یادگار امام قم

جمعه 10 مرداد

استقلال خوزستان- گسترش فولاد تبریز ساعت 19 و 40 دقیقه ورزشگاه غدیر اهواز

پدیده مشهد- ملوان بندرانزلی ساعت 17 و 30 دقیقه ورزشگاه ثامن مشهد

سپاهان- پیکان ساعت 19 و 30 دقیقه ورزشگاه فولادشهر اصفهان

سایپا البرز- نفت مسجدسلیمان ساعت 18 ورزشگاه انقلاب کرج

پرسپولیس- نفت تهران ساعت 19 و 40 دقیقه ورزشگاه آزادی تهران

کد خبر 267241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha