همشهری آنلاین: مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون مرحله نهایی نوزدهمین المپیاد دانشجویی کشور در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۱۶ و ۱۷ مرداد ماه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، دكتر حسین توکلی در اين باره گفت: آزمون مرحله نهایی نوزدهمین المپیاد دانشجویی کشور با حضور 817 نفر در روزهای پنج‌شنبه و جمعه 16 و 17 مرداد ماه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

وی افزود: از تعداد 817 نفر شرکت‌کننده در این آزمون، 264 نفر از المپیاد متمرکز هستند که از طریق آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 93 انتخاب شدند و تعداد 553 نفر از اردوهای 8 گانه دانشگاهی در 17 رشته امتحانی هستند.

توکلی گفت: 17 رشته امتحانی قطب‌های 8 گانه دانشگاهی شامل رشته‌های امتحانی زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم اقتصادی، علوم تربیتی، حقوق، شیمی، فیزیک، زیست‌شناسی، ریاضی، آمار، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات) و طراحی صنعتی است.

وی با اشاره به نحوه پذیرش و انتخاب دانشجویان در المپیاد متمرکز گفت: پذیرش به این صورت بوده است که 15 نفر اول آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 93 در رشته‌های المپیاد (17 کدرشته امتحانی فوق) بدون احتساب معدل در نظر گرفته شده‌اند، همچنین در المپیاد غیر متمرکز از هر قطب دانشگاهی (قطب‌‌های 8 گانه) یک تیم 5 نفره در صورتی که دانشجویان 60 درصد نمره کل نفر اول آن قطب را داشتند به مرحله نهایی راه یافتند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور عنوان کرد: دانشجویان 63 دانشگاه دولتی، سه واحد دانشگاه آزاد و 5 واحد دانشگاه پیام‌نور در این آزمون شرکت کردند.

وی افزود: زمان برگزاری آزمون‌ها از ساعت 8 صبح پنج‌شنبه 16 مرداد و پایان آزمون‌ها ساعت 14 جمعه 17 مرداد ماه است و برنامه زمانی برگزاری هر یک از آزمون‌ها در چارچوب برنامه زمانی کلی به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

وی گفت: همچنین در المپیاد رشته‌های شیمی، ریاضی و آمار پس از شرکت دانشجویان ذیربط و اعلام نتایج المپیاد کشوری در این سه رشته یک تیم 5 نفره از دانشجویان ایرانی با دانشجویان خارجی 25 تا 30 مرداد ماه سال 93 برابر با 16 تا 21 ماه آگوست سال 2014 به رقابت می‌پردازند که آزمون این مرحله از المپیاد به زبان انگلیسی است.

شایان ذکر است؛ براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده نتایج نهایی آزمون مرحله نهایی نوزدهمین المپیاد دانشجویی کشور اواسط شهریورماه 93 از طریق سایت مرکز المپیاد سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود.

کد خبر 266981

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha