دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۶ - ۲۰:۳۱
۰ نفر

سمیه شرافتی : یک سوم پرستاران انگلیسی در بیمارستان‌ها مورد حمله فیزیکی و لفظی بیماران خشن قرار می‌گیرند.

طی دو سال گذشته بیش از یک سوم پرستاران انگلیسی که برای ویزیت بیماران به تنهایی به منازل آنها رفته بودند، مورد آزار قرار گرفته‌اند. این گزارشی است که روزنامه گاردین منتشر کرده است و به این ترتیب، از یک معضل دیگر در نظام خدمات ملی سلامت و همین‌طور بحران اخلاقی در این کشور پرده برداشته شده است.

به نوشته گاردین، بسیاری از پرستاران از کوتاهی کارفرمایانشان در پیگیری اوضاع محل خدمت آنها نگرانند و معتقدند کار آنها روز به روز خطرناکتر می‌شود.

طبق نظر‌سنجی انجام شده از یک هزار پرستار در انگلیس، 52درصد از آنها معتقدند خشونت و سوء‌استفاده از آنها طی دو سال اخیر افزایش یافته است و در این میان دو سوم از این پرستاران نیز اعلام کرده‌اند که رؤسای آنها اغلب اوقات از محل ماموریت آنها اطلاعی ندارند و سه چهارم آنها هم گفته‌اند باید پیش از ورود به منزل کسانی که از آنها درخواست کمک کرده‌اند، اطلاعات بیشتری از این افراد در اختیارشان قرار گیرد.

طبق این مطالعه، بیش از 6 درصد از پرستاران مورد آزار جنسی قرار گرفته بودند ولی از هر 10 نفر یک نفر هیچ گزارشی از این ماجرا ارائه نکرده بود. در یکی از موارد هم، یکی از پرستاران اعلام کرد که هنگام بازدید از یک بیمار در مزرعه‌ای دورافتاده مورد تهدید شوهر بیمار قرار گرفته و با اسلحه تهدید به مرگ شده است.

شدت گرفتن این بی‌اخلاقی‌ها در حالی است که در سال 2005 وزارت بهداشت این کشور دستگاهی را ارائه کرد تا پرستاران در صورت احساس خطر زنگ خطر این دستگاه را برای کمک به صدا در‌آورند. ولی تنها 3 درصد از پرستاران توانستند از این دستگاه بهره‌مند شوند.

در حال حاضر با وجود اینکه روز به روز امنیت اخلاقی پرستاران در این کشور، بیشتر تهدید می‌شود، ولی هنوز برای برطرف کردن مشکل پرستاران اقدامات لازم به طور جدی دنبال نشده است. گزارش گاردین می‌گوید که 85 درصد از پرستاران بیش از یک چهارم ساعت کاری خود را تنها هستند و 53 درصد از پرستاران بیشتر از ساعات معمول کار می‌کنند.

سال گذشته هم یک مطالعه نشان داده بود که حمله بیماران خشن به پرستاران و سایر کارکنان بیمارستان‌های انگلستان نسبت به پنج سال پیش دو برابر شده است .در این گزارش نظرسنجی از 202 پرستار انگلیسی نشان داده بود که یک سوم آنان در بیمارستان‌ها مورد حمله فیزیکی و لفظی بیماران خشن قرار می‌گیرند.

به گفته رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه لندن، محیط کار پرستاران که از حساسیت بالایی برخوردار است باید محیطی امن باشد، در صورتی که قرار گرفتن این افراد در چنین وضعیت نابسامانی باعث افسردگی شدید آنان و وارد آمدن برخی صدمات جسمی و روحی و حتی تاثیرات منفی بر بیماران نیز می‌شود.

کد خبر 26654

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز