مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۶
۰ نفر

تخلفات ورود به محدوده طرح ترافیک هنوز با قوت از سوی برخی رانندگان تهرانی دنبال می‌شود؛ به‌طوری که در حال حاضر روزانه ۷هزار تخلف ورود به طرح ترافیک توسط دوربین‌های نصب شده در مبادی طرح ثبت می‌شود.

همچنين هنوز رانندگان متخلفي وجود دارند كه با پنهان كردن پلاك خودروي خود به‌صورت غيرمجاز وارد محدوده طرح ترافيك مي‌شوند كه برخورد جدي و قاطع پليس با اين گروه از رانندگان ضروري است.

اين طرح كه از سال59 در تهران به اجرا گذاشته شد، توانست طي سال‌هاي متمادي ساعت محدوديت تردد در محدوده مركزي شهر را افزايش دهد و عوارض ورود به محدوده را تعيين كند. در سال‌هاي اخير ورود به محدوده طرح ترافيك تنها با مجوزهاي سالانه و مجوزهاي روزانه و هفتگي امكان پذير است به‌طوري كه اكنون براساس مصوبه شوراي‌عالي ترافيك روزانه 98هزارو200 دستگاه خودرو مجاز به تردد در محدوده طرح ترافيك هستند.

در 3سال گذشته با توجه به نياز شهروندان به تردد در محدوده مركزي شهر، آرم‌هاي سالانه طرح ترافيك كاهش يافت و در ازاي آن آرم‌هاي روزانه و هفتگي وارد چرخه حمل‌ونقل شد. اكنون سالانه تنها 60هزار آرم سالانه طرح ترافيك به فروش مي‌رسد و بالغ بر 40هزار مجوز در قالب آرم‌هاي روزانه در اختيار شهروندان قرار دارد در عين حال با توجه به اينكه تردد‌هاي غيرمجاز در محدوده طرح ترافيك بسيار زياد بود، هسته مركزي شهر به سيستم‌هاي هوشمند و دوربين‌هاي ثبت تخلف تجهيز شد تا رانندگان متخلف نتوانند به‌صورت غيرمجاز وارد هسته مركزي شهر شوند. اين در حالي است كه با مكانيزه شدن محدوده طرح ترافيك شاهد ترفندهاي مختلف براي ورود غيرمجاز به اين محدوده هستيم، مخدوش كردن پلاك و ورود به محدوده از سوي رانندگان تخلفي است كه شهروندان دانسته و به عمد آن را انجام مي‌دهند.

به گفته حجت‌الله بهروز قائم‌مقام معاون حمل‌ونقل و ترافيك، مخدوش كردن پلاك به هر دليل و عنواني جرم محسوب مي‌شود و پليس بايد با تخلفات و جرم فاحش رانندگان مجرم برخورد كند. محدوده مركزي شهر ظرفيت پذيرش تعداد مشخصي خودرو را دارد و ورود هرگونه بار ترافيكي اضافي به اين محدوده باعث ايجاد تراكم و بروز مشكلات در تردد مي‌شود.

اكنون پس از 3سال كنترل مكانيزه محدوده طرح ترافيك روزانه بين 6 تا 7 هزار تخلف از طريق دوربين‌هاي ثبت تخلف ثبت و ضبط مي‌شود. اين رقم تنها شامل تخلفاتي است كه دوربين‌ها ثبت مي‌كنند و مخدوش كردن پلاك را شامل نمي‌شود. براساس قانون پوشاندن پلاك به هر دليل و با هر ترفندي جرم محسوب مي‌شود و عوامل نيروي راهور و پليس بايد با مجرمان برخورد كنند. سقف آرم‌هاي روزانه و هفتگي در سال‌جاري به 40هزار فقره رسيده است و ديگر هيچ توجيهي براي مجرمان و متخلفان وجود ندارد كه آرم روزانه و هفتگي در دسترسشان نيست چرا كه به‌منظور رفع نيازهاي ضروري همين شهروندان از سهميه سالانه آرم طرح ترافيك كاسته شده و بر سهم روزانه و هفتگي افزوده شده است. بنابراين تخلف فاحش رانندگان دليل واضح ارتكاب جرم است. از سويي تا پايان سال‌جاري تمامي مبادي زوج و فرد به دوربين ثبت تخلف تجهيز خواهند شد و درصد بسيار زيادي از تخلفات ورود به محدوده زوج و فرد كه از چشم عوامل راهور به دور مي‌ماند، كاسته خواهد شد.

کد خبر 266480

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha