همشهری آنلاین: بنا به گفته مدیر برنامه‌های فیلیپ لام، کاپیتان تیم ملی فوتبال آلمان، وی از تیم ملی کناره‌گیری کرد. لام تیم خود را تا قهرمانی در رقابت‌های جام جهانی برزیل هدایت کرد. او به بازی در بایرن مونیخ ادامه می‌دهد.

Phillip Lahm

چند روز پس از برگشت از برزیل و بالای سربردن جام قهرمانی در خانه، مدیربرنامه‌های لام گزارش مربوط به کناره‌گیری او را که در روزنامه بیلد منتشرشده بود، تائید کرد.

بهترین زمان برای خداحافظی

به گزارش دويچه‌وله، مدافع ۳۰ ساله باشگاه بایرن مونیخ ۱۱۳ بازی ملی و ۵ گل را در کارنامه خود دارد. به‌ گزارش رسانه‌های آلمان، لام به مدیر برنامه‌هایش گفته است پس از پیروزی در جام جهانی، زمان برای کناره‌گیری‌اش از بازی‌های ملی مناسب است.

فیلیپ لام همچنین گفته است قبلا تصمیم گرفته بود که رقابت‌های برزیل آخرین بازی‌های ملی‌ او باشد. لام افزود تصمیم او پس از هماهنگی کامل با فدراسیون فوتبال آلمان اتخاذ شده است.

لام، کاپیتان آرام و بدون سروصدای تیم ملی آلمان و فرد مورد اطمینان یواخیم لو، مربی این تیم، درجریان مسابقات جام جهانی امسال بوده است. هر چند که به عنوان مدافع، لام ۵ گل بین‌المللی به ثبت رسانده، ولی به اعتقاد خودش مهم‌ترین گل را در دقیقه ۹۰ بازی مقابل ترکیه به ثمر رسانده است.

این مسابقه، بازی نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی اروپا در سال ۲۰۰۸ بود. پس از این‌ که نتیجه کار مقابل ترک‌ها دو بر دو مساوی شده بود و پیش از کشیده شدن کار به وقت اضافه، لام این گل را وارد دروازه حریف کرد.

فیلیپ لام که تا چهار سال دیگر به بازی باشگاهی خود برای قهرمانی بوندس‌لیگا در بایرن مونیخ ادامه می‌دهد، اولین بازی ملی خود را در سال ۲۰۰۴ مقابل کرواسی انجام داد.

 

کد خبر 266296

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha