وزیر صنعت، معدن و تجارت با دفاع از قیمت‌های تعیین شده برای خودرو توسط شورای رقابت در واکنش به اظهارنظر سخنگوی دولت مبنی بر مکدر شدن رئیس‌جمهور از افزایش قیمت خودرو، اظهار کرد: اطلاعات اعلام‌شده به رئیس‌جمهور نادرست بود و اطلاعات جدید را خدمتشان فرستادیم.

خودرو

به‌گزارش ايسنا، محمدرضا نعمت‌زاده در تشريح علت دفاع خود از قيمت‌هاي جديد خودرو، اظهار كرد: اين افزايش قيمت شامل افزايش 2درصدي ماليات بر ارزش افزوده، افزايش 25درصدي بيمه شخص ثالث و اجباري شدن نصب كسيه هوا بر‌خودروهاي ساخت داخل بوده است. به گفته اين مقام مسئول قيمتي كه مشخص شده نسبت به قيمت آخر91 و براساس هزينه‌هاي91 محاسبه شده بود و از ارديبهشت92 به اجرا درآمد و بحث تغيير موتور از يورو 2به يورو 4نيز در قيمت جديد خودرو لحاظ شده است.

نعمت‌زاده گفت: اگر اين هزينه‌ها را كه در قيمت قبلي خودرو نبوده است، كسر كنيم حتي حداقل قيمت هم منفي مي‌شود. حال اينكه ما تورم را هم در اين دو سال داشته‌ايم. وي با بيان اينكه ديگر هزينه‌ها و‌ تغيير نرخ ارز نيز در قيمت‌هاي جديد لحاظ شده است افزود: به‌نظر من قيمتي كه شوراي رقابت داد قيمت معقولي است و اميدواريم رسانه‌ها هم كمك كنند تا آنچه مصوب شده به اطلاع مردم برسد.

کد خبر 266274

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha