سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۱:۴۴
۰ نفر

حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح سه‌شنبه 31 مرداد در دیدار قشرهای مختلف مردم، روسای سه قوه و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مسئولان کشوری و لشکری و سفیران کشورهای اسلامی، بعثت پیامبر اعظم (ص) را بزرگ‌ترین عید بشری خواندند.

ایشان با تبریک این عید خجسته به امت بزرگ اسلامی و ملت عزیز ایران افزودند: پیروی از حرکت پیامبر خاتم یعنی یگانه دانستن دین و سیاست و «تشکیل حکومت اسلامی برای برقراری عدالت و تزکیه و تعلیم»، علاج همه‌ی دردها و رنج‌های امروز جهان اسلام است.

به گزارش ایسنا، رهبر انقلاب اسلامی، با اشاره به تلاش و خودسازی بی‌وقفه حضرت محمد مصطفی (ص) پیش از بعثت برای دست‌یابی به اوج کمال انسانی، افزودند: پیامبر (ص) پس از بعثت نیز لحظه‌ای از جهاد همه جانبه و دشوار درونی و بیرونی غافل نشد و در نهایت با تشکیل جامعه‌ی نبوی و مدنی، جهان را در آستانه‌ی تحولی بزرگ قرار داد.

ایشان توجه همزمان نبی مکرم اسلام را به «سیاست و تربیت و تعلیم انسان‌ها»، نشانه‌ی توام بودن دین و سیاست در اسلام برشمردند و خاطرنشان کردند: سیره و عملکرد پیامبراعظم (ص) نشان می‌دهد که در تفکر اسلامی نمی‌توان «سیاست و مدیریت جامعه» را به دست هدایت‌گری غیر از اسلام سپرد و به اخلاق و معنویت بسنده کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، با انتقاد از دیدگاه منحرفی که اسلام و سیاست را از هم جدا می‌داند، افزودند: برخی به عبادت قرآن ایمان می‌آوردند، اما به سیاست آن ایمان ندارند و عده‌ای نیز اسلام را در سیاست خلاصه می‌کنند و از اخلاق و معنویت غافلند اما در نگاه و عمل پیامبر خاتم (ص)، «دین و دولت» و «اخلاق و حکومت» از یک سرچشمه مشترک یعنی وحی و قرآن سیراب می‌شوند و درک این نکته و عمل به آن، نیاز امروز امت اسلامی و علاج دردهای ملت‌های مسلمان است.

ایشان در همین زمینه خاطرنشان کردند: امت اسلامی امروز به تشکیل حکومت اسلامی به معنای واقعی کلمه نیازمند است تا ضمن پرورش و تعالی اخلاقی و معنوی مسلمانان، زمینه پیشرفت همه‌جانبه اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی آنان را فراهم آورد و با تکیه بر توانایی ملت‌های مسلمان، از منافع آنها در مقابل دشمنان اسلام دفاع کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد شدید از سخنان گستاخانه اخیر رییس‌جمهور آمریکا، گفتند: این شخص به گونه‌ای حرف می‌زند که انگار مالک و صاحب لبنان، فلسطین، عراق، سوریه، ایران و دیگر کشورهای اسلامی است در حالی که اگر نیروی عظیم ملت‌ها به میدان بیاید. همچون قضیه ‌اخیر لبنان، بینی مستکبران به خاک مالیده می‌شود و دشمنان اسلام امکان ادامه گستاخی را پیدا نخواهند کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به خدمت عظیم امام بزرگوار (ره) در بیدار کردن و به صحنه آوردن ملت ایران افزودند: ایران ستمشاهی نقطه امید سلطه‌گران جهانی بود اما اکنون به پرچمدار اسلام ناب محمدی تبدیل شده است و اگر در همه کشورهای اسلامی این «بیداری و حضور در صحنه» تحقق یابد آمریکا و دیگر مستکبران در مقابل نیروی عظیم ملت‌ها از هر کاری عاجز خواهند ماند.

ایشان با اشاره به استمرار پایبندی ملت و مسوولان ایران به ارزش‌های اسلامی افزودند: ملت ایران، این ارزش‌ها را مایه عزت ملی و اقتدار و پیشرفت خود می‌داند و به برکت اسلام در مقابل دشمنانی که با «هوچی‌گری و جنجال تبلیغاتی – سیاسی» و فشار اقتصادی، درصدد مانع تراشی بر سر راه این ملت هستند می‌ایستد و به یاری پروردگار قله‌های پیشرفت را با سرعتی بیش از حد متعارف فتح خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به تنفر روز افزون ملت‌های مسلمان از آمریکا و صهیونیست‌ها و اشتیاق جوانان، روشنفکران و سیاسیون مستقل کشور‌های اسلامی برای احیای هویت و عزت اسلامی خاطر نشان کردند: عده‌ای ایران را متهم می‌کردند که درصدد است انقلاب اسلامی را با زور صادر کند اما امروز همه شاهدند که روح بیداری اسلامی به عنوان هدیه بزرگ انقلاب ملت ایران، در سراسر جهان اسلام زنده شده است و روز به روز تقویت می‌شود.

به گزارش ایسنا، درآغاز این دیدار رییس جمهور با تبریک عید سعید مبعث، پیامبر خاتم (ص) را کانون همه زیبایی‌ها و خوبی‌ها خواند و گفت: حضرت محمد مصطفی (ص) دو هدف اساسی تعلیم و تربیت بشر و « تشکیل امتی نمونه و برخوردار از توحید و عدالت و اخلاق» را پیگیری می‌کردند و انقلاب اسلامی پس از قرن‌ها، مقدمه حرکت به سمت تشکیل چنین امتی را فراهم کرده است.

آقای احمدی نژاد دوری از تعالیم پیامبران و سلطه حاکمان ناصالح را ریشه همه مشکلات جامعه بشری برشمرد و افزود: سلطه گران امروز به نام آزادی و دموکراسی و مبارزه با تروریسم، به استبداد و کشتار و چپاول منافع ملت‌ها مشغولند و شورای امنیت سازمان ملل متحد را به ابزاری برای ناامن کردن جهان تبدیل کرده‌اند. تنها راه نجات بشر و درمان این درد‌ها بازگشت به فرهنگ انبیای الهی و در راس آنها فرهنگ پیامبر اسلام است.

کد خبر 2662

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز