همشهری آنلاین: دادستان عمومی و انقلاب زاهدان آخرین وضعیت پرونده‌های ترور دادستان زابل، ربوده شدن عضو سابق تیم ملی شمشیربازی کشورمان در سیستان و بلوچستان و قتل یکی از کارکنان ثبت احوال شهرستان سرباز را تشریح کرد.

به گزارش ايسنا، محمد مرزیه  درباره پرونده ترور دادستان زابل اظهار کرد: سه نفر از متهمان اصلی این پرونده پیش از این اعدام شدند و پرونده تعداد دیگری از متهمان که حدود 5 نفر هستند در دادگاه در دادگاه در حال رسیدگی است.

وی افزود: مجازات این متهمان در حد حبس است.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان درباره آخرین وضعیت پرونده ربوده شدن ملی‌پوش شمشیربازی کشورمان در استان سیستان و بلوچستان فقط به این جمله که "قرار بر این است تا در مورد این پرونده فعلا اطلاع رسانی نشود"، اکتفا کرد.

مرزیه درباره پرونده قتل یکی از کارکنان ثبت احوال شهرستان سرباز نیز گفت: رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد و هر زمان که بررسی پرونده مذکور به پایان برسد نتیجه آن اعلام می شود.

بر اساس این گزارش، موسی نوری قلعه 15 آبان ماه سال 92 هنگام عزیمت به محل کار خود از سوی افرادی با شلیک چند گلوله به شهادت رسید و پنجم اسفند ماه اولین جلسه دادگاه متهمان این پرونده برگزار شد که در این جلسه نماینده مدعی‌العموم برای سه نفر از متهمان این پرونده از باب محاربه تقاضای اعدام صادر کرد و پس از بررسی حکم صادره از سوی دیوان عالی کشور، حکم اعدام این سه نفر از عاملان ترور دادستان زابل تایید شد.

همچنین عضو سابق تیم‌ملی شمشیربازی و دوستش در اردیبهشت ماه امسال توسط اشرار در سیستان‌وبلوچستان ربوده شدند که حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور چندی پیش درباره این پرونده گفت "این اتفاق یک موضوع شخصی بوده و هم اکنون در دادگاه استان در حال بررسی است".

همچنین کارشناس ثبت احوال بخش سرباز در سیستان و بلوچستان در اردیبهشت ماه سال جاری در حین انجام وظیفه در محل کار توسط افراد مسلح ناشناس مورد هدف ۵ گلوله قرار گرفت و جان خود را از دست داد که تا به حال انگیزه این حادثه مشخص نشده و از هویت ضاربان تاکنون اطلاعاتی به دست نیامده است.

کد خبر 265854

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha