اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت‌(IUCN) گزارشی درباره نقش حیاتی مناطق حفاظت‌شده در سرزمین‌های خشک منتشر کرد.

حیوانات - آهو


در اين گزارش ضمن تأكيد بر حياتي بودن انتخاب و مديريت صحيح مناطق حفاظت‌شده براي حفظ خدمات اكوسيستمي در سرزمين‌هاي خشك، اعلام شد كه اين مناطق نقش مهمي در ايمني و حفاظت از جوامع بومي و همينطور كاهش اثرات تغييرات جوي و مهاربيابانزايي دارند. اين گزارش كه به‌عنوان بخشي از فعاليت‌هاي مستمر كميسيون مناطق حفاظت‌شده جهان WCPA در IUCN تهيه شده، تجربيات مختلف محققان فعال در سرزمين‌هاي خشك جهان را جمع‌آوري كرده است.

نيگل دودلي، اكولوژيست عضوWCPA و نگارنده اصلي اين مقاله گفت كه سرزمين‌هاي خشك بين اكوسيستم‌هاي به‌شدت آسيب‌پذير جهان قرار دارند.وي افزود: مطالعات ما حاكي از راه‌هاي حياتي است كه به‌واسطه آنها مناطق حفاظت‌شده مي‌توانند به نجات گسترده سرزمين‌هاي خشك از فرسايش و همچنين با فراهم‌كردن خدمات ضروري فرهنگي و اكوسيستمي به مردم كمك كنند.

به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه رسمي اتحاديه جهاني حفاظت از طبيعت، دودلي در ادامه گفت: اميدواريم كه اين مسئله به تشويق دولت‌ها و سازمان‌هاي بين‌المللي نظير كنوانسيون مبارزه با بيابان‌زايي سازمان‌ ملل متحد كمك كند تا مناطق حفاظت‌شده را در اهم سياستگذاري‌هاي خود قرار دهند.

کد خبر 265799

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha