همشهری‌آنلاین: وزیر اقتصاد و دارایی دولت یازدهم در واکنش به دغدغه‌های برخی از نمایندگان مبنی بر این که دولت در حال توزیع یارانه به تمامی متقاضیان دریافت یارانه است و با این رویه با کسری بودجه مواجه می‌شود، تاکید کرد: در حال حاضر مشکلی در خصوص کسری بودجه نداریم و دولت متناسب با منابع مصرف می‌کند و بیشتر از منابع مصرف نخواهد کرد.

علی طیب نیا

علی طیب نیا در واکنش به اینکه قانون بودجه 93 مهلت سه ماهه برای شناسایی نیازمندان و پالایش یارانه بگیران تعیین کرده است، تصریح کرد: مهلت و بازه زمانی در این خصوص برای دولت تعریف نشده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به این سوال که پالایش یارانه بگیران در چه مرحله‌ای است گفت: دستگاه‌های ذی ربط دولتی در حال حاضر نحوه اجرای قانون را بررسی می‌کنند.

وی در این خصوص تصریح کرد: ستاد هدفمندی یارانه‌ها کارگروهی تحت عنوان "خانوار" زیر نظر وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تشکیل داده است که این وزارتخانه در حال مطالعه و بررسی اطلاعات خانوارهایی است که هم اکنون یارانه نقدی دریافت می‌کنند.

طیب نیا با بیان این که نتایج بررسي‌های این کارگروه به زودی مشخص می‌شود، گفت: دولت مصمم است که احکام قانونی را اجرا کند اما به هیچ عنوان در حذف یارانه پُردرآمدها شتاب زده عمل نمی کند چرا که عواقب شتابزدگی در این کار نگران کننده است.

وی افزود: بر اساس نتایج بررسی اطلاعات افرادی برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام اولیه صورت داده بودند چنانچه خانواری جزء مشمولان دریافت یارانه نقدی نباشد به طور قطع یارانه اش قطع خواهد شد.

این عضو کابینه یازدهم در پاسخ به سوالی که تمرکز دولت در توزیع یارانه و به طور کلی حمایت های قانون هدفمندی بر روی چه اقشاری است گفت: حمایت جدید دولت از خانوارها بر آن دسته از گروه هایی متمرکز خواهد شد که مشمول حمایت های کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی هستند .

وی تصریح کرد: علاوه بر این بخش دیگری از حمایت های دولت در حوزه سلامت متمرکز می شود کما این که دولت در نخستین گام های خود نیز به وعده های داده شده در مورد بخش سلامت عمل کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که نگرانی در مورد کسری بودجه در زمان بررسی اطلاعات خانوارها که میزان جامعه یارانه بگیر را کاهش نمی دهید، ندارید، گفت: در حال حاضر مشکلی در خصوص کسری بودجه نداریم.

وزیر اقتصاد دولت یازدهم در این راستا تاکید کرد: دولت متناسب با منابع مصرف می کند و بیشتر از منابع مصرف نخواهد کرد.

کد خبر 265513

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha