همشهری آنلاین: معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: ۲۰ درصد ازدواج‌ها در کمتر از ۵ سال گسسته می‌شوند.

طلاق

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود گلزاری، در مراسم روز جهانی جمعیت افزود: در برخی از شهرهای کشور این آمار به حدود 30 تا 40 درصد نیز می‌رسد.

وی اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد در شمیرانات 56 تا 60 درصد ازدواج‌ها منجر به طلاق می‌شود در حالیکه در شهر ری این رقم 18 درصد است.

این مقام وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه خانواده‌های آشفته بیش از خانواده‌های گسسته در کشور ما وجود دارند، ادامه داد: خانواده‌های آشفته با کودک آزاری، خیانت و همسرآزاری رو به رو هستند که بسیار بدتر از خانواده‌های گسسته است.

گلزاری با اشاره به اینکه برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای بنیان خانواده را تضعیف می‌کنند، تصریح کرد: این مساله باعث می‌شود جوانان نگاه مثبت به خانواده نداشته باشند در حالی که باید در کشور برنامه‌هایی اجرا شود تا از این وضعیت خارج شویم.

وی با بیان اینکه بیشترین طلاق‌ها در یک سال اول زندگی اتفاق می‌افتد، گفت: بعضی از جامعه شناسان معتقدند دوران خانواده به سر رسیده و نیز روانشناسان نظر عکس دارند و اعلام می‌کنند اگر خانواده خوب تشکیل شود و محل بروز هیجان‌های مثبت باشد، کارآمدی انسان‌ها افزایش می‌یابد و خانواده نیز تحکیم خواهد یافت.

گلزاری افزود: مشکل این است که جوانان نگاه مثبت به خانواده ندارند زیرا الگوی درستی از خانواده ارائه نمی‌شود و همین موضوع منجر می‌شود که جوانان از تشکیل خانواده دوری کنند.

وی با بیان اینکه مساله اساسی پایداری و حفظ خانواده است، ادامه داد: سالیانه 160 هزار طلاق در کشور انجام می‌شود و در اثر آن صدها هزار جوان از تشکیل خانواده محروم می‌شوند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان یادآور شد: دخترانی که طلاق می‌گیرند حدود 14 استرس و مشکل دارند و باید فرهنگسازی جدی کنیم که مساله ازدواج با مطلقه‌ها منعی ندارد، بلکه سفارش جدی شده است.

گلزاری تصریح کرد، خانواده در دنیا دچار بحران جدی شده و صاحبنظران عنوان می‌کنند در زمانی قرار داریم که فروپاشی خانواده از طرف سنتی در حال اتفاق است.

کد خبر 265387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha