سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدرسه نمایشی لبخند در جزیره کیش راه‌اندازی شد.

کمدی

به گزارش ایسنا، «مدرسه نمایشی لبخند» به منظور آموزش، تولید و اجرای نمایش کمدی در جزیره کیش، با مدیریت داریوش مؤدبیان از اساتید تئاتر و سینما و حمایت معاونت فرهنگی، اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، خردادماه سال جاری آغاز به کار کرد.

این مدرسه که از 31 خرداد ماه سال جاری با برپایی یک کارگاه کوتاه مدت یک هفته‌ای در «خانه فیلم و هنر لبخند» جزیره کیش کار خود را آغاز کرد، با هدف آموزش تئاتر به ویژه نمایش طنز و کمدی در انواع و گونه‌های متنوع و گسترده آن، مبتنی بر روش‌های علمی، عمل‌گرا و کارگاهی، فعالیت خواهد کرد.

همچنین، پژوهش و آموزش «تئاتر کمدی» در انواع آن به ویژه نمایش‌های طنز با رویکرد آموزش مناسبات اجتماعی-فرهنگی و مهارت‌های شهروندی؛ استعدادیابی، جذب و بهره‌گیری از نیروهای مستعد بومی و محلی و فراهم‌آوردن زمینه برای تشکل بهتر گروهی در تئاتر جزیره؛ فراهم‌آوردن زمینه‌های نگارشی مبتنی بر متون کهن ادبی (رسمی و عامیانه) و ادبیات نو (اقتباس در گستره آن)؛ و برنامه‌ریزی علمی و عملی برای اجرای نمایش‌های طنز و مردم‌پسند متناسب با اهداف ملی و شئون اعتقادی کشور در قالب‌های گوناگون برای مکان‌های نمایشی مختلف موجود در جزیره، از جمله دیگر اهداف این مدرسه است.

این مدرسه در ادامه فعالیت‌های خود، طی دوره‌های آموزشی، کوتاه مدت (یک هفته‌ای)، میان مدت (یک ماهه) و بلند مدت (سه ماهه)، علاقه مندان هنر نمایش کمدی را «از نگارش تا نمایش» آموزش خواهد داد.

رحیمه صباحی، طراح صحنه و لباس تئاتر، تلویزیون و سینما نیز داریوش مؤدبیان را در برپایی این دوره‌های آموزشی همراهی می‌کند.

علاقه مندان از سراسر کشور می‌توانند جهت کسب اطلاع از برنامه‌های این مدرسه و شرکت در دوره های آموزشی به خانه فیلم و هنر لبخند واقع در کیش، صدف، فاز 2، روبروی استاد شهریار و یا فرهنگسرای سنایی واقع در کیش، میدان سنایی، مراجعه كنند و یا با شماره تلفن های 4455058-0764 و 4454647-0764 تماس بگيرند.

کد خبر 265236

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha