استاندار تهران روز گذشته حین بازدید از خبرگزاری مهر اعلام کرد که با هرگونه ساخت وساز غیرمجاز در حریم رودخانه‌های تهران به‌شدت برخورد می‌کنیم و به محض اطلاع از ساخت‌وساز غیرمجاز در بستر رودخانه‌های استان حکم تخریب می‌گیریم.

حسين هاشمي با اشاره به اينكه مصوبه ساماندهي فاضلاب منازل مسكوني كه در حريم رودخانه‌ها ساخته شده‌اند از ابتداي تيرماه ابلاغ شده و لازم الاجراست، تأكيد كرد: در سال‌جاري روند ساخت و سازهاي غيرمجاز در تهران كند شده كه اين كند شدن به‌دليل همكاري فرماندار، بخشدار، قوه قضاييه، نيروي انتظامي و وزارت اطلاعات است. به گفته وي، سال گذشته 860 واحد غيرمجاز كه در بستر رودخانه‌هاي استان تهران ساخته شده بودند با مجوز قوه قضاييه تخريب شد چراكه ساخت‌وساز در بستر رودخانه صددرصد ممنوع است و روند مبارزه با ساخت‌وسازهاي غيرمجاز آغاز شده است. استاندار تهران با اشاره به اينكه در گذشته سابقه نداشت كه در تهران اين ميزان تخريب انجام شود، اظهار داشت: در 6‌ماه گذشته به‌طور بي‌سابقه‌اي تعداد زيادي از ساخت‌وسازهاي غيرمجاز در بستر رودخانه‌ها تخريب شده‌اند.

هاشمي با اشاره به اينكه دستور ساماندهي ساير ساخت‌وسازهايي كه در كنار رودخانه‌ها يا حريم رودخانه‌ها از سال‌ها پيش انجام شده و مردم در آن ساكن هستند به معاونت عمراني استانداري و محيط‌زيست ابلاغ شده است افزود: در اين ابلاغيه تأكيد شده است كه هيچ‌يك از اين ساخت و سازها اجازه ندارند فاضلاب و يا پساب سپتيك را وارد رودخانه كنند چراكه اين فاضلاب‌ها از طريق رودخانه‌ها وارد سدها و در نهايت وارد سيستم آب شرب مي‌شود.آنطور كه در گزارش مهر آمده است استاندار تهران با اشاره به اينكه ساماندهي ساخت و سازهاي حريم رودخانه‌ها ازجمله اولويت‌هاي استانداري در سال‌جاري است، يادآور شد: با تعامل دستگاه‌ها مي‌توان به‌طور مداوم اين مكان‌ها را رصد كرد و مانع ورود فاضلاب به داخل رودخانه‌ها شد هركس هم كه خلاف اين مصوبه عمل كند قانونا با آن برخورد مي‌شود.استاندار تهران از مردم خواست به محض مشاهده هرگونه ساخت وساز جديدي در بستر و حريم رودخانه مراتب را به استانداري اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد قانوني شود.

ساخت هتل آرينا متوقف شد

وي درخصوص آخرين وضعيت هتل آرينا كه در حريم رودخانه جاجرود قرار دارد، گفت: ساخت اين هتل در دولت قبل انجام شده ولي در حال حاضر كار كارشناسي دقيق از سوي وزارت كشور و استانداري روي آن انجام شده و قرار است پس از تكميل گزارش بازرسي وزارت كشور به همراه گزارش استانداري كه درحال‌حاضر كامل شده است در حضور وزير درخصوص تخريب اين هتل تصميم‌گيري شود. به گفته وي، در حال حاضر ادامه ساخت اين هتل متوقف شده و هيچ‌گونه عملياتي در اين هتل انجام نمي‌شود.

کد خبر 265066

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha