یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

جوانی که چند ساعت بعد از قتل برادرش، قاتل او را درمحل وقوع جنایت به قتل رسانده بود، درحالی‌که پیش از این با حکم دادگاه به قصاص محکوم شده بود با پرداخت دیه توانست رضایت اولیای دم را جلب کند و از طناب دار رها شود.

دادگاه

شامگاه اول فروردين‌ماه سال 90 مأموران كلانتري ابوذر باخبر شدند كه پسري 19ساله در پارك بهاران به قتل رسيده است. بررسي‌هاي اوليه حاكي از آن بود كه او در جريان يك نزاع جانش را از دست داده است.

دومين جنايت

هنوز چند ساعت از اين جنايت نگذشته بود كه كارآگاهان باخبر شدند بار ديگر در پارك بهاران جنايتي رخ داده است. اين بار وقتي افسران آگاهي به آنجا رفتند معلوم شد اسماعيل كه چند ساعت قبل محمد را به قتل رسانده بود خودش توسط برادر محمد، به نام يوسف قرباني شده و جانش را از دست داده است. از اين‌رو مأموران همه تلاش خود را براي دستگيري يوسف انجام دادند اما او به مكان نامعلومي گريخته بود. با اين حال جست‌وجوها ادامه يافت تا اينكه 7‌ماه بعد درحالي‌كه يوسف به خانه پدري‌اش بازگشته بود، توسط مأموران آگاهي غافلگير شد.

وقتي متهم به قتل پاي ميز بازجويي قرار گرفت جزئيات جنايت را شرح داد و در ادامه در دادگاه كيفري استان تهران محاكمه شد. او در جلسه دادگاه گفت: شب حادثه از خانه با من تماس گرفتند و خبر دادند كه برادرم محمد با ضربه‌هاي چاقو مجروح و به بيمارستان منتقل شده است.

سريع خودم را به بيمارستان رساندم كه در آنجا متوجه شدم برادرم جانش را از دست داده است. از شدت عصبانيت به خانه برگشتم و چاقويي برداشتم و خودم را به محل درگيري در پارك بهاران رساندم و پس از شناسايي قاتل برادرم با چاقو چند ضربه به او زدم. من قصد كشتن او را نداشتم، ضربه چاقويي كه به سينه مقتول اصابت كرده را من نزده بودم. با وجود دفاعيات متهم، قضات دادگاه پس از شور او را به قصاص محكوم كردند. با اين حال او و خانواده‌اش اميدوار بودند كه بتوانند رضايت خانواده مقتول را جلب كنند.

بخشش در آخرين فرصت

درحالي‌كه حكم قصاص يوسف در ديوان‌عالي كشور نيز تأييد شده و او فاصله چنداني تا مجازات نداشت، تلاش‌هاي خانواده‌اش براي جلب رضايت اولياي دم بيشتر شد. آنها چند نفر را واسطه قرار دادند تا اينكه سرانجام بعد از بارها رفت‌وآمد خانواده اسماعيل حاضر شدند در قبال دريافت 150ميليون تومان از خون پسرشان بگذرند. در چنين شرايطي پرونده بار ديگر به دادگاه فرستاده شد تا يوسف اين بار به لحاظ جنبه عمومي جرم محاكمه شود.

در جلسه محاكمه كه صبح ديروز در شعبه 71دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي نورالله عزيز‌محمدي برگزار شد، متهم بار ديگر جزئيات حادثه را شرح داد و گفت: روز اول عيد بود كه به خانه رفتم و ديدم مادرم گريه مي‌كند. او گفت برادرم در پارك به قتل رسيده است. من هم دوان دوان خودم را به پارك رساندم و فهميدم قاتل برادرم اسماعيل است. همان لحظه سراغش رفتم و با چاقو چند ضربه به او زدم و فرار كردم.

در پايان اين جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند و با توجه به اعلام رضايت اولياي دم، يوسف را به تحمل 4سال زندان محكوم كردند. به اين ترتيب او كه از 4سال قبل در زندان به سر مي‌برد، به‌زودي آزاد خواهد شد.

کد خبر 265027

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha