جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: تازه‌ترین اخبار حکایت از آن دارد که بر اثر انفجار یک بمب در قطاری در مصر ۹ نفر مجروح شده‌اند.

Ein Unterstützer des ehemaligen Präsidenten Mohammed Morsi bei den Ausschreitungen am Donnerstag in

خبرگزاری اتریش گزارش داد، محافل امنیتی مصر روز جمعه اعلام کردند که ماده منفجره زمانی که قطار در ساعات پایانی پنجشنبه شب به ایستگاهی در شرق شهر اسکندریه وارد می شد، منفجر شد. هنوز هیچ کس مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

ارتش مصر در همین حال اعلام کرد که روز پنجشنبه 17 شورشی را در تیراندازی در شبه جزیره سینا به قتل رسانده و سه نفر را بازداشت کرده است. این نبردها در نزدیکی مرز با نوار غزه روی داده است.

پیش از این نیروهای امنیتی با عملیات گسترده پلیسی در قاهره اجتماع اعتراضی اخوان المسلمین را بر هم زدند. تظاهرات کنندگان با گاز اشک آور و شلیک پلیس مواجه و بیش از 200 نفر از آنان بازداشت شدند.

خبرهای جدید حکایت از آن دارد که در این جریان دو نفر هم کشته شده اند. وزارت بهداشت مصر هم روز جمعه اعلام کرد 24 نفر در این جریان مجروح شده‌اند.

پلیس دستکم در سه نقطه از پایتخت مصر از گاز اشک آور برای متفرق کردن ده ها هوادار رییس جمهور پیشین مصر استفاده کرد.
اتحاد ضدکودتا متعلق به اخوان المسلمین روز پنجشنبه خواستار برگزاری "روز خشم" در اعتراض به برکناری یک سال پیش محمد مرسی توسط ارتش شده بود.

بسیاری از میدان های بزرگ پایتخت مصر به همین خاطر مسدود شد، نیروهای امنیتی در بسیاری از مناطق شهر که انتظار ناآرامی در آنجا می رفت، گشت زنی کردند.

عبدالفتاح السیسی، رییس سابق ارتش مصر که مسئول سرنگونی مرسی شناخته می شود، اوایل ژوئن به ریاست جمهوری برگزیده شد. هوادارانش او را چهره ای قوی برای رهبری و معتمد برای به ثبات رساندن این کشور شمال آفریقایی تصور می‌کنند.

مصر از زمان سرنگونی حسنی مبارک، دیکتاتور سابق این کشور در فوریه 2011 تاکنون روی آرامش به خود ندیده است.

کد خبر 264732

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha