سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمد علی زم، روحانی، مدیر فرهنگی - اجتماعی در سال ۱۳۳۴ در تهران به دنیا آمد

محمد علی زم

وي در دروان بعد از انقلاب مسئوليت‌هاي مختلفي داشت اما مهمترين آنها سرپرستي حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي بود.
حوزه هنري در طول مدت مديريت زم (1380- 1359) به كانون مهم تربيت هنرمندان در كشور در گستره وسيع فعاليت‌هاي هنري و فرهنگي تبديل شد و بسياري از  هنرمندان بعد از انقلاب از حوزه هنري برخواستند.

وي در سال 1380 معاون اجتماعي شهرداري تهران شد و به موازات آن به سمت رئيس سازمان فرهنگي و هنري شهرداري منصوب شد. كم كردن ساختار بروكراتيك فرهنگسراها، تبديل آنها به مكان‌‌‌‌‌هاي آموزشي- فرهنگي براي خانواده و نيز تخصصي كردن فعاليت‌هاي فرهنگسراها و افزايش واحد‌هاي فرهنگي از 78 باب به 278 باب، از جمله اقدامات وي در اين مدت بود.

وي كه در كارنامه‌اش رياست هيات‌مديره انجمن صنفي ويديو رسانه، و عضويت در شوراهاي مختلف در صداوسيما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را نيز دارد در دوران دولت نهم و دهم از مسئوليت‌هاي دولتي كناره گرفت و به صورت مستقل به فعاليت پرداخت كه از جمله راه ‌اندازي خانه خورشيد(1389- 1384) براي الگو سازي در خصوص توليد غذاهاي اسلامي بود. وي همچنين در اين سال‌ها به عنوان تهيه كننده سينما فعاليت داشت.

محمد علي زم در دولت يازدهم مسئوليت معاونت فرهنگي، اجتماعي و گردشگري دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقصادي را برعهده گرفت.

کد خبر 264471

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha