سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۸
۰ نفر

بازار طلا و ارز روز گذشته نیز در مسیر کاهش قیمت گام برداشت تا موج مثبت حاکم بر بازار همچنان پابرجا باشد. قیمت دلار در بازار ارز در مدت کوتاهی، کاهشی چشمگیر را تجربه کرده به‌گونه‌ای که بهای هر دلار از ۳هزارو۱۰۰تومان هم پایین‌تر آمده است.

بازار ارز از روز گذشته روند نزولي خود را سرعت بخشيد تا هر دلار آمريكا از 3هزارو170تومان به 3هزارو90تومان برسد. تا 15روز پيش بهاي دلار در بازار آزاد حول 3هزارو240تومان در نوسان بود كه با آغاز دور جديد مذاكرات هسته‌اي اين سطح قيمت شكسته شد.

فعالان بازار اميدوارند كه با انجام توافق نهايي هسته‌اي تا پايان 29تيرماه، روند لغو تحريم‌ها آغاز شود و نقل و انتقال وجوه ارزي ميان ايران و كشورهاي ديگر تقويت شود. در اين شرايط ارزهاي ناشي از فروش نفت به سهولت وارد كشور خواهد شد و افزايش عرضه ارز به بازار موجب كاهش قيمت‌ها مي‌شود. مسئولان اقتصادي دولت نيز مصمم هستند تا در اين شرايط بتوانند ارز كافي براي كنترل بازار به‌دست بياورند تا سياست ارز تك‌نرخي امكان پياده شدن داشته باشد.

در اين شرايط نرخ ارز در بازار آزاد به نرخ رسمي آن يعني 2هزارو650تومان نزديك‌تر خواهد شد. بازار ارز با خوش‌بيني نسبت به حاكم شدن اين شرايط بر بازار طي نيمه دوم سال‌جاري، روند نزولي قيمت‌ها را آغاز كرده است. رسيدن سطح نرخ دلار به 3هزارو90تومان شرايط را براي سقوط قيمت طلا و سكه نيز مهيا ساخته است. بر اين اساس طي 2روز گذشته سكه تمام بهار آزادي 25هزار تومان كاهش قيمت را تجربه كرده تا بهاي فروش آن به 940هزار تومان برسد.

اين در شرايطي است كه بازگشايي بازارهاي جهاني نيز تغيير مهمي در قيمت طلا ايجاد نكرد تا هر اونس طلا با كاهش 2دلاري با نرخ يكهزارو313دلار معامله شود. هر گرم طلاي 18عيار نيز در بازار داخل با قيمت 96هزار تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

کد خبر 264416

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha