سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر نخستین دوسالانه عکس ورزشی ایران از برپایی این دوسالانه در تاریخ ۱۷ تا ۲۰ مهرماه سال ۹۳ در آکادمی ملی المپیک خبر داد.

عکاسی

به گزارش مهر، فریبا اباذری دبیر نخستین دوسالانه عکس ورزشی ایران درباره این دوسالانه توضیح داد: این دوسالانه که برای اولین بار به عکس های ورزشی ایران می‌پردازد، از مهرماه سال 93 در آکادمی ملی المپیک برگزار خواهد شد.

او با بیان این که این دوسالانه از سوی بخش خصوصی موسسه فرهنگی و هنری «شیدنگاران» برگزار می‌شود، افزود: این دوسالانه در 2 بخش «رویداد ورزشی» و «خصیصه ورزشی» برگزار می‌شود که منظور از رویداد ورزشی عکس از یک رخداد و مسابقه ورزشی است که نمایانگر فن و مهارت ورزشی باشد و خصیصه ورزشی به رفتارهایی اطلاق می‌شود که جنبه های ورزشی در آن هست اما تحت قوانین مشخص و در اماکن رسمی انجام نمی‌شود.

اباذری مهلت اسال آثار به این دوسالانه را تا 20 مردادماه سال 93 عنوان کرد و گفت: این آثار که نگاه هنرمندانه عکاسان را از رویدادهای ورزشی دنبال می‌کند، از 17 تا 20 در آکادمی ملی المپیک به نمایش گذاشته می‌شود.

او درباره داوری این آثار هم بیان کرد: این آثار با حضور علی قلم‌سیاه، اسماعیل عباسی، سیف الله صمدیان، علی رهبر و نادر داوودی داوری خواهد شد.

اباذری همچنین از برپایی کارگاه های آموزشی در این دوسالانه خبر داد و گفت: در طول برگزاری این نمایشگاه، کارگاه های آموزشی عکاسی ورزشی نیز روزها 18 و 19 مهرماه با حضور استادان و صاحبنظران برگزار خواهد شد که هنوز اسامی این استادان مشخص نشده است.

این عکاس در ادامه متذکر شد: جایی برای آموزش عکاسی ورزشی نداریم و این کارگاه های آموزشی فرصتی است تا علاقه مندان از آموخته ها و دانسته های استادان این رشته بهره مند شوند.

دبیر این دوسالانه در خاتمه فضای نمایش آثار این دوسالانه را نیز مناسب دانست و افزود: این آثار در فضای سالن های والیبال و فوتبال همراه با پارتیشن بندی و نورپردازی مناسب به نمایش گذاشته می‌شود و در اطراف نمایشگاه نیز غرفه های فعالیت های فرهنگی باشگاه های ورزشی دایر خواهد بود.

به نفرات اول تا سوم این دوسالانه در هر بخش نیز به ترتیب مبلغ 40 میلیون ریال، 30 میلیون ریال و 15 میلیون ریال به همراه مدال طلایی، نقره ای و برنزی اهدا خواهد شد.

همچنین با انتخاب هیئت داوران یک عکس برگزیده نیز به عنوان اثر برتر معرفی خواهد شد و تندیس دوسالانه را از آن خود خواهد کرد.

علاقه مندان برای شرکت در این دوسالانه و آگاهی از شرایط شرکت در این دوسالانه می‌توانند به سایت دوسالانه به آدرس www.iranspb.com مراجعه کنند.

کد خبر 264400

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha