همهشری‌آنلاین: یک کارشناس حمل و نقل با بیان اینکه برنامه‌های طرح جامع حمل و نقل بر اساس جمعیت پیش بینی شده صورت گرفته است، گفت: جمعیت ایران تا سال ۱۴۰۹ به ۹۵ میلیون نفر خواهد رسید.

جمعیت

به گزارش تین‌نیوز، مهرداد نجفی در جلسه اخیر شورای حمل و نقل همگانی در خصوص اینکه آیا افزایش جمعیت در این طرح در نظر گرفته شده است و جمعیت ایران را تا سال 1409 چه میزان پیش بینی شده است، تصریح کرد: پیش بینی که تا سال 1409 شده، 95 میلیون نفر جمعیت است. این در حالی است که تقاضا محوری، جمعیت و توسعه منطقه ای را در ارائه این آمارها در نظر گرفته‌ایم.

مشاور فنی طرح جامع حمل و نقل اضافه کرد: سال 85 ابتدای طرح بوده که در مجموع، 440 میلیون سفر مسافری داشتیم که از این میان 26 درصد سفرها کاری و از خانه برای انجام امور شغلی بوده و 62 درصد هم سفرهای خانه به غیر از محله های کاری بوده است و 12 درصد هم سفرهای غیر از خانه بوده است که پیش بینی شده برای افق‌های بعدی کل سفرها در سال 1394 به 567 میلیون سفر بالغ خواهد شد و تا سال 1409به 782 میلیون سفر خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه کلیه سفرها کاملا از جنس برون شهری هستند و سفرهای داخلی جزو این آمار محسوب نمی‌شوند، اذعان کرد: از مجموع سفرها، دو درصد سفرهای هوایی، چهار درصد ریلی و 94 درصد جاده ای است که 26 درصد از سفرهای جاده ای با وسایل نقلیه همگانی و 68 در صد هم سواری بوده است.

کد خبر 264229

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha