شنبه ۷ تیر ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۱
۰ نفر

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم بزرگداشت مرحوم حسین پرتوی و تقدیر از خانواده عکاس فقید لحظه‌های ناب انقلاب پیشنهاد کرد عکس‌های ماندگار انقلاب در قالب آثار حجمی و نقش‌برجسته در سطح شهر تهران به نمایش درآید.

تهران زیبا با عکس‌های ماندگار


به گزارش همشهري، مراسم بزرگداشت زنده‌ياد پرتوي و رونمايي از عكس ماندگار و تاريخي بيعت همافران با امام خميني(ره) عصر چهارشنبه 4تيرماه با حضور اعضاي خانواده و دوستان آن مرحوم، احمد مسجدجامعي رئيس شوراي شهر تهران، عكاسان پيشكسوت مطبوعات و جمعي از علاقه‌مندان در موزه هنرهاي ديني امام علي(ع) برگزار شد.

اين مراسم با خوشامدگويي رئيس موزه هنرهاي ديني آغاز شد و در ادامه بخش‌هايي از مستند 32دقيقه‌اي به نمايش درآمد كه تأثير عكس ماندگار لحظه بيعت تاريخي همافران در مدرسه علوي با رهبر كبير انقلاب و سال‌هاي پاياني زندگي عكاس انقلاب را روايت مي‌كرد. در ادامه محمد نوروزي از عكاسان خبري و شاگرد زنده‌ياد پرتوي روي صحنه رفت و از همگان خواست به احترام بانويي كه 7سال شبانه‌روز از مرحوم پرتوي مراقبت كرده، بايستند.

نوروزي با اشاره به نگاه خاص زنده‌ياد پرتوي در ثبت عكس‌هاي خبري، يك خبر تلخ هم به جامعه عكاسان داد. وي گفت: عباس فتحي از عكاسان پيشكسوت و ثبت‌كننده تنها عكس حمله هواپيماهاي بعثي به تهران در يكي‌دو روز اخير از دنيا رفته است. مسجدجامعي هم در سخنان خود با اشاره به عكس پرتوي از لحظه بيعت همافران با امام گفت: اگر اين عكس نبود، بخشي مهم از تاريخ انقلاب ايران هرگز به ثبت نمي‌رسيد. رئيس شوراي شهر تهران دانش و شجاعت پرتوي را عامل منحصر به‌فرد بودن عكس دانست و افزود: اين تنها عكسي است كه 2روز متوالي در صفحه نخست يك روزنامه به چاپ رسيد چون فرمانده نظاميان رژيم پهلوي آن را تكذيب كرده بود. وي در پايان از سازمان زيباسازي شهر تهران خواست طرح تبديل عكس‌هاي تأثيرگذار انقلاب اسلامي به نقش برجسته را پيگيري و اجرا كند. در پايان اين مراسم با اهداي لوح تقدير و كمك‌هزينه سفر حج به همسر زنده‌ياد حسين پرتوي از فداكاري‌ها و مهرباني‌هاي وي تقدير شد.

کد خبر 263980

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha