همشهری آنلاین: انستیتو سیاست خاورنزدیک واشنگتن درمقاله ای نوشت که گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) هم از حمایت مالی عربستان و هم منابع مالی مستقل نظیر قاچاق نفت و اسلحه، برخوردار است.

داعش

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، انستیتو سیاست خاورنزدیک واشنگتن (WINEP) در مقاله‌ای به قلم "لوری پلوتکین بوگارت" درباره حمایت مالی عربستان از گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش)، نوشت: بدون شک عربستان از حمله داعش به عراق و همچنین فعالیت مسلحانه گروه‌های تروریستی فعال در سوریه لذت می‌برد.

بوگارت در مقاله خود به حمایت مالی طرف‌های خارجی از تروریست‌های فعال در سوریه اشاره کرد و افزود: طرف‌های خارجی برای اطمینان یافتن از رسیدن کمک‌های مالی به دست گروه‌های تروریستی فعال در سوریه از اهداکنندگان کمک درعربستان می‌خواهند تا کمک‌ها را به کویت منتقل کند، زیرا کویت یکی از مطمئن‌ترین کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برای رساندن چنین کمک‌هایی به دست گروه‌های تروریستی است.

به نوشته نویسنده انستیتو سیاست خاورنزدیک واشنگتن، داعش هم از حمایت مالی عربستان برخوردار است و هم منابع مالی مستقلی دارد که این منابع مالی مستقل شامل قاچاق نفت، اسلحه، آثار باستانی، باج گیری و جمع آوری مالیات (ماهانه 8 میلیون دلار) و سرقت می‌شود.

کد خبر 263873

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha