مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

با احداث ۱۲ ایستگاه آتش‌نشانی دیگر تا پایان سال پایتخت دارای ۱۲۰ ایستگاه آتش‌نشانی می‌شود.

آتش نشانی

5 ايستگاه جديد آتش‌نشاني در مناطق مختلف شهر تهران با حضور معاون خدمات شهري شهردار و مديرعامل سازمان آتش‌نشاني پايتخت به بهره‌برداري رسيد.با بهره‌برداري از اين ايستگاه‌ها، مجموع ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني پايتخت به 108ايستگاه رسيد. مجتبي عبداللهي نيز روز گذشته در مراسم بهره‌برداري از ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني پايتخت خبر از احداث 12ايستگاه ديگر تا پايان سال داد و گفت كه تعداد ايستگاه‌هاي شهر تهران تا پايان سال به 120 خواهد رسيد.

مجتبي عبداللهي با حضور در ايستگاه 104واقع در بلوار تهرانسر، با اعلام خبر افتتاح اين ايستگاه و 4ايستگاه ديگر آتش‌نشاني گفت: امروزايستگاه‌هاي 104تهرانسر، 105گلابدره، 106دارآباد، 107بازار بزرگ تهران (بازار حضرتي) و 108در يوسف آباد به بهره‌برداري رسيد كه با وجود اين تعداد ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني به 108 رسيد. وي عنوان كرد: براساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته تعداد ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني پايتخت تا پايان سال‌جاري به 120 و تا پايان برنامه 5ساله دوم شهرداري تهران، به 150ايستگاه افزايش خواهد يافت.

معاون خدمات شهري شهردار تهران با تأكيد برآموزش شهروندي گفت: توجه ويژه به آموزش شهروندان تهراني، قطعا تأثير بسزايي در كاهش و پيشگيري از حوادث دارد. وي افزود: تلاش براي آموزش پرسنل خدوم آتش‌نشاني و ارتقاي سطح همكاري به‌صورت مستمر مورد تأكيد است.

عبداللهي تصريح كرد: خوشبختانه با وجود نيروهاي كارآمد و با اعتقادي كه در سازمان آتش‌نشاني داريم شاهد ارتقاي سطح كيفيت و ايمني هستيم و اميدواريم با همكاري و همدلي شهروندان، حوادث و مشكلات سطح شهر تهران سير نزولي را طي كند.
با بهره‌برداري از ايستگاه‌هاي جديد آتش‌نشاني، ميزان سرانه خدمات شهري پايتخت تا پايان سال ارتقاي قابل توجهي خواهد يافت و با احتساب جمعيت 8.5 ميليون نفري پايتخت، به ازاي هر 70هزار نفر يك ايستگاه آتش‌نشاني در شهر آماده خدمات رساني خواهد بود. اين در حالي است كه استانداردها به تناسب شهرها با جمعيت متراكم در حدود 50تا 60هزار نفر به ازاي هر ايستگاه برآورده مي‌شود. پايتخت تهران تا رسيدن به مرز استانداردهاي جهاني فاصله اندكي دارد و تا پايان سال نيز با رسيدن تعداد ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني به 120 به‌نظر مي‌رسد كه خدمات رساني قابل توجهي در اين بخش ارائه دهد.

همچنين سعيد شريف زاده، مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران هم در اين مراسم با بيان اينكه تمامي اين ايستگاه‌ها به تجهيزات و نيروي انساني مجهز هستند، تصريح كرد: تمامي تجهيزات به‌منظور كاهش زمان رسيدن به محل حادثه و افزايش ايمني شهروندان است. شريف‌زاده با بيان اينكه اين ايستگاه‌ها در 4منطقه شهرداري تهران فعاليت خواهند داشت، افزود: با افتتاح و راه‌اندازي اين 5ايستگاه جديد 213پرسنل عملياتي به جمع خانواده آتش‌نشاني افزوده مي‌شوند و ما مي‌بايستي تلاش مضاعف خود را براي رسيدن به 120ايستگاه تا پايان سال 93به‌كار ببنديم.

مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران ادامه داد: در هر ايستگاه از 3تا 4خودروي آتش‌نشاني و يك‌دستگاه موتورسيكلت مستقر است. وي ضمن قدر‌داني از تلاش مديران عامل اسبق سازمان به‌منظور برنامه‌ريزي و تلاش براي احداث ايستگاه‌هاي جديد گفت: هدف اصلي سازمان آتش‌نشاني از افتتاح پروژه‌هاي عمراني كاهش زمان رسيدن به حادثه و امدادرساني مطلوب‌تر به شهروندان است كه اميدواريم همشهريان عزيز تهراني نيز در اين مهم آتش‌نشانان را ياري كنند.

مديرعامل سازمان آتش‌نشاني تهران با اشاره به نهادينه كردن فرهنگ ايمني خاطرنشان كرد: همراهي شهروندان يكي از مهم‌ترين موضوعاتي است كه مي‌تواند كمك شاياني به روند كاهش حوادث و پيشگيري از آن داشته باشد. وي همچنين با تأكيد بر فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر برقراري رفاه، ايمني و امنيت شهروندان تصريح كرد: دربرقراري ايمني شهروندان ما بخشي از اين حلقه هستيم و مي‌بايستي تلاش كنيم در مسير خود استوار باشيم زيرا ايمن‌سازي‌ در بافت شهري تهران دشوار و در برخي موارد غيرممكن است.

شريف‌زاده افزود: ايستگاه 104با 35نفر در منطقه 21، ايستگاه 105با 58نفر در منطقه 1، ايستگاه 106با 58نفر در منطقه 1، ايستگاه 108با 31نفر در منطقه 6و همچنين ايستگاه بازار بزرگ تهران با 31نفر در منطقه 12شهرداري تهران واقع شده‌اند. وي با اشاره به وسعت ايستگاه‌هايي كه افتتاح مي‌شوند، تصريح كرد: مساحت و وسعت اين ايستگاه‌ها متفاوت است به‌گونه‌اي كه كوچك‌ترين ايستگاه 400مترمربع مساحت دارد و مساحت بزرگ‌ترين آن 1500مترمربع است. به گفته شريف‌زاده تمامي ايستگاه‌ها با تجهيزات روز دنيا و با استفاده از خودروهاي ساخت داخل آماده فعاليت درخصوص مقابله با حوادث هستند.

کد خبر 263832

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha