همشهری آنلاین: چشمان تان را ببندید، منظره‌ای سرسبز و پر از آرامش را تصور کنید، با آسمانی آبی و گل و گیاه‌هایی وحشی و سرسبز که در گوشه‌ای از یک دشت رشد پیدا کرده‌اند... در میان این منظره طبیعت چند پفک سرحال را تصور کنید که زیر نور نئون می‌درخشند! این توصیف یکی از کارهای هنری عجیب و غریب «جیسون دومارت» آمریکایی است.

نقاشی

به گزارش ایسنا، پفک، اسنک پنیری، دونات، مرغ سوخاری و ... از جمله عناصر خوراکی هستند که دومارت با طبیعت وحشی و بکرِ مناظر دل‌انگیز ترکیب کرده و تصاویری غیرمنتظره‌ آفریده است.

آثار چاپی دومارت از دید این هنرمند، جرقه‌ی ارتباطی بین سازه‌های انسانی و طبیعت وحشی به وجود می‌آورد.

وی با خلق مجموعه «کنسروهای طبیعی» به جای ارائه مقایسه‌ای تعلیمی و ذم خوراکی‌های غیرطبیعی، روی برداشتن مرز بین طبیعی و مصنوعی و نمایش زیبایی حاصل از ترکیب این دو تمرکز کرده است.

دومارت در توضیح آثار هنری خود به «هافینگتون پست» گفت: ایده اولیه‌ام خلق مناظری مصنوعی خارج از موزه بود.

در حالی که خودم از بعضی از کارها راضی بودم، از تعامل بسیار قوی مخاطبان با این تصاویر بسیار متعجب شدم.

این تابلوها بخشی از طبیعت بودند که مردم به راحتی می‌توانستند هضم‌شان کنند و به سراغ بعدی بروند.

این فرایند بسیار شبیه «ویندو شاپینگ» است. آن‌جا بود که رابطه بین مصرف‌گرایی و طبیعت‌ ساختگی شکل گرفت و پس از آن به شباهت‌ها و نمادهایی که این دو عنصر را به هم متصل می‌ساخت، پی بردم.

تصویر اسنک‌ها و پفک‌هایی که این روزها بسیاری از مردم به خوردن‌شان معتاد شده‌اند، سوالاتی را در مورد این که ما چه می‌خریم، چه می‌خوریم و تصورمان از هنر چیست را به ذهن مخاطب یادآور می‌شود.

کد خبر 263770

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha