یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۵
۰ نفر

ورودی زندانیان در سال گذشته ۵۳۱هزار و ۷۹۶نفر بوده و درحال حاضر ۲۱۷هزار زندانی و ۹میلیون پرونده در قوه‌ قضاییه‌ داریم.


حجت‌الاسلام مصطفي پورمحمدي، وزير دادگستري، با اعلام اين ارقام گفت: موادمخدر و سرقت بيشترين آمار پرونده‌ها را به‌خود اختصاص داده‌اند. او در توضيح بيشتر پرونده‌هاي قضايي گفت: تعداد پرونده‌هاي وارده 9ميليون و 816هزار و 428پرونده است كه از اين ميان 6ميليون و 220هزار و 995پرونده به واحدهاي قضايي و 3ميليون و 595هزار و 433پرونده نيز به شوراهاي حل اختلاف ارجاع شده است. به گفته پورمحمدي در حال حاضر 217هزار و 851زنداني در زندان‌هاي كشور وجود دارد كه نسبت به سال 91، 3/7درصد كاهش يافته است. ورودي زندانيان نيز در سال گذشته 531هزار و 796نفر بود كه اين آمار نيز نسبت به سال قبل آن، 4/25درصد كاهش داشته است.

وزير دادگستري ديروز در همايش سالانه قوه قضاييه با اشاره به عملكرد دستگاه قضا اظهار داشت: در حال حاضر 79هزار و 882نفر كاركنان غيرقضايي و 11هزار و 642نفر قضات و كارآموزان قضايي هستند. همچنين 43هزار وكيل عضو كانون وكلا و 20هزار وكيل نيز عضو ماده 187در حال فعاليت هستند.

او با بيان اينكه تشكيلات قوه قضاييه شامل 3 بخش ستادي، قضايي و سازمان‌هاي وابسته است، گفت: در حوزه ستادي، معاونت‌هاي قوه، مستقيماً زيرنظر رئيس قوه قضاييه و مبتني بر سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري، احكام و قوانين مرتبط در اسناد بالادستي و برنامه‌هاي توسعه قضايي، به تدوين نقشه راه و تنظيم برنامه‌هاي عملياتي و اجرايي مي‌پردازند. اين حوزه، مسئوليت نظارت، پايش و بازرسي عملكرد قوه قضاييه را نيز برعهده دارد.

وي انتقال زندان‌ها به خارج از شهر را يكي از اقدامات سازمان زندان‌ها برشمرد و تأكيد كرد: انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها در اجراي قانون مربوط، تكميل و احداث اردوگاه‌هاي نگهداري جرائم مواد‌مخدر (5استان)، تكميل و احداث كانون‌هاي اصلاح و تربيت كشور (6مورد در دست احداث)، حفظ و ارتقاي بهداشت و سلامت زندانيان، افزايش نظم و امنيت در زندان و بهره‌گيري از سيستم‌هاي هوشمند و الكترونيك براي نگهداري زندانيان، ايجاد سامانه مراقبت و كنترل زندانيان در خارج از زندان با استفاده از فناوري‌هاي نوين (دستبند الكترونيك)، ايجاد ارتباط الكترونيك و ويدئوكنفرانس با مراجع برون سازماني و محاكم، تكميل پايگاه مركزي اطلاعات جامع زندانيان، اجراي سيستم اخذ اثر انگشت در زندان‌هاي كشور و ايجاد دفاتر خدمات پيشخوان الكترونيك براي خانواده زندانيان از ديگر اقدامات انجام شده در حوزه سازمان زندان‌هاست.

کد خبر 263307

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha