همشهری آنلاین: معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بالا بودن آمار سزارین در کشور، از برنامه‌های این وزارتخانه برای کاهش سزارین و افزایش زایمان طبیعی خبر داد.

به گزارش ايرنا، دکتر محمد حاجی آقاجانی با اعلام اینکه آمار سزارین در کشور به طور غیرمنطقی بالا رفته است، گفت: برای اینکه بتوانیم آمار 54 درصدی زایمان به روش سزارین را در کشور پایین بیاوریم، باید برنامه‌های تشویقی در نظر بگریم.

وی از حذف فرانشیز زایمان به عنوان یکی از این مشوق‌ها نام برد و افزود: مشوق دوم، بحث بازسازی بلوک‌های زایمان و زایشگاه‌ها و ایجاد فضاهای اختصاصی برای مادران است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بیان اینکه «مشوق سوم برای مادران، زایمان بی درد است»، ادامه داد: بحث بعدی در راستای سیاست‌های تشویقی بسته زایمان طبیعی، توانمندسازی مادران در قالب برگزاری هشت جلسه آموزشی است.

حاجی آقاجانی از ایجاد صندوق ترویج زایمان طبیعی در قالب طرح تحول نظام سلامت خبر داد و افزود: از محل هدفمندی و زایمان‌هایی که انجام می‌شود، رقمی به این صندوق خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: از محل این صندوق که زیر نظر روسای دانشگاه‌ها و بخش‌ها قرار دارد، برای بازسازی زایشگاه‌ها، فرهنگ‌سازی و آموزش مادران استفاده می‌شود.

کد خبر 263243

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha