مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از ابلاغ قانون عفاف و حجاب به همه دستگاهها خبر داد و گفت: این قانون را به همه دستگاه‌ها ابلاغ کرده‌ایم تا دستگاه‌ها در قالب کارکنان و ارباب رجوع ملاحظات لازم را اعمال کنند.

به گزارش مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه در حاشیه صد و بیست و هشتمین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر که با حضور نمایندگان چندین دستگاه‌ برگزار شد، افزود: در جلسه امروز تصمیمات خوبی اتخاذ شده است که تدوین آیین نامه‌های اجرایی موضوع ماده 16 که به بحث جمع آوری معتادان متجاهر باز می‌گردد، از جمله آنهاست. همچنین مصوباتی در خصوص ماده 40 و 43 مبارزه با مواد مخدر داشتیم که می‌توانند در مسیر پیشبرد اهداف ستاد مبارزه با مواد مخدر موثر باشند.

وزیر کشور با بیان اینکه اصلاح ساختار دستگاه‌های اجرایی در خصوص مبارزه با مواد مخدر نیز مصوبه شورای عالی امنیت ملی بوده است که بر این اساس، در این جلسه مقرر شد همه دستگاه‌ها دفتر یا اداره کلی در این خصوص دایر کنند تا به صورت تخصصی به امر مبارزه با مواد مخدر بپردازند.

وی از تصویب سند جامع حمایت‌های اجتماعی که می‌تواند در بعد اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر موثر باشد خبر داد و گفت: همچنین در این جلسه مقرر شد برخی مواد سند پیشگیری اصلاح و مواد دیگری به آن اضافه شود.

رحمانی فضلی همچنین به موضوع پیش‌سازها و کنترل پیش سازها اشاره و عنوان کرد: این موضوع بسیار مهم است که از مبدا تا مقصد و همچنین مسیر توزیع پیش سازها به طور کامل و دقیق تحت کنترل درآید.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در باره خرده فروش‌ها گفت: طبق برآورد ستاد مبارزه با مواد مخدر بیش از 70 درصد معتادان به امر توزیع مواد مخدر هم اشتغال دارند زیرا باید از طریقی مواد خود را تامین کنند. این موضوع پارسال در دستور کار قرار گرفت و طبق مطالعاتی که انجام شد به یک رابطه مستقیم و همبسته میان موضوع اعتیاد، توزیع و سرقت رسیدیم.

  • جمع آوری خرده فروشان و متجاهران اولویت اصلی ناجا

وی افزود: به همین خاطر در نوروز سال 93 تصمیم گرفتیم متجاهری را جمع آوری کنیم. در همین راستا 10 هزار نفر در استانهای مختلف جمع آوری شدند و به مراکز ترک اعتیاد هدایت شدند که آمارها نشان داد سرقت تا 30 درصد در برخی استان‌ها کاهش یافته است و امسال جمع آوری خرده فروشان، متجاهرین و به تبع آن سارقین از اولویت‌های اصلی ناجاست.

وی با بیان اینکه امسال تصمیم گرفتیم علاوه بر مراکز ماده 16 که دولتی هستند، بخش خصوصی را نیز موظف به همکاری کرده و از ظرفیت آنها استفاده کنیم، گفت: در ایام نوروز سال 93 حجم انبوهی از معتادین متجاهر که جمع آوری شدند را به مراکز خصوصی ارجاع دادیم و در حال ارزیابی اقدامات انجام شده هستیم.

رحمانی فضلی درباره ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته عنوان کرد: پاک ماندن برای معتادان موضوع مهمی است که در حال حاضر میانگین این موضوع در دنیا 30 درصد است و در کشور ما در بهترین حالت به 20 درصد می‌رسد؛ یعنی حدود 20 درصد معتادان پس از ترک پاک می‌مانند.

به گفته وی، برای تقویت این امر باید چند اتفاق مدنظر باشد، نخست اینکه باید در کنار درمان کار مددکاری را انجام دهیم در همین راستا مقرر شده مراکز ترک اعتیاد با کمک روانشناسان متبحر فعالیت کنند. دوم آنکه باید این افراد را جامعه پذیر کنیم و زمینه‌هایی فراهم شود تا به شغل قبلی خود بازگردند.

کد خبر 263238

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha