همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:ارائه خدمت برای هشت و نیم میلیون حاشیه نشین شهرها در قالب اجرای شبکه جامع همگانی سلامت پیش بینی شده است.

حسن هاشمی

به گزارش ایرنا ، دکتر سید حسن هاشمی روز پنجشنبه 29 خرداد در حاشیه برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به خبرنگاران گفت: این شبکه در حال طراحی است و قرار است اصلاحات آن در دو استان فارس و مازندران انجام و بتدریج در هر استان اجرایی شود.

وی، مراقبت اولیه، خدمات سرپایی درمانی و تشخیصی و همچنین خدمات بستری را سه وظیفه مهم شبکه جامع همگانی سلامت عنوان کرد.

وی اظهار داشت: مرگ و میرها در کشور با اجرای شبکه جامع همگانی سلامت کمتر رخ می‌دهد و با ایجاد این شبکه هزینه‌های درمانی کاهش می‌یابد، مردم کمتر بیمار می‌شوند و عدالت در سلامت نیز به منصه ظهور می‌رسد.

وزیر بهداشت افزود: قرار است در قالب این برنامه، دو هزار خانه بهداشت بازسازی و نوسازی و 350 قلم دارو و مکمل برای مادران باردار ارایه شود.

وی با بیان اینکه ایجاد شبکه جامع همگانی سلامت کار زمان بری است، گفت : شتابزدگی مسوولان و عدم توجه به این امر که باید شبکه، گام به گام ایجاد شود از دلایل انجام نشدن این طرح در گذشته به شمار می‌آید.

  •  ایجاد مراکز آموزشی بهورز

وی از ایجاد مرکز آموزشی بهورز در تمام شهرها خبر داد و گفت: در گذشته بخشی از مراکز آموزشی یادشده فعال نبود که آنها نیز به تدریج فعال خواهند شد.

وی در خصوص سوالی مبنی بر اینکه آیا پژوهشکده بهداشت نیز ایجاد می شود یا خیر؟ پاسخ داد: مقدمه این کار داشتن آمار است که ما در این موضوع ضعیف هستیم. اگر اطلاعات کامل از تمام بیماری‌ها (آمار)داشته باشیم می‌توان به داشتن پژوهشکده بهداشت نیز امیدوار بود.

  •  16 پایگاه امداد هوایی تا 15 روز دیگر فعال می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همچنین از فعال شدن 16 پایگاه امداد هوایی با حداقل 16 بالگرد در مسیرهای حادثه خیز و صعب العبور کشور خبر داد.

  •  وزارت بهداشت، پول توزیع نمی‌کند

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت و اینکه بودجه ای در اختیار وزارت بهداشت، قرار گرفته شده است، اظهار داشت: این پول برای مردم و مال آنها است و به هیچ وجه در زمینه دیگری هزینه نمی‌شود.

هاشمی افزود: اگر هم بخشی از این پول به محل حقوق و دستمزد بازگردد فقط برای جذب نیروی انسانی با هدف ارایه خدمات بهتر به مردم است.

وی با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند پولی به وزارت بهداشت آمده و قرار است، توزیع شود، تصریح کرد: وزارت بهداشت پول توزیع نمی‌کند.

وی گفت: برخی نهادها و دستگاه‌ها که اتفاقا درآمدهای خوبی هم دارند به ارقامی که به وزارت بهداشت پرداخت شده، چشم دوخته و علاقه مند شده‌اند.

اجلاس روسا، معاونین بهداشتی، توسعه مدیریت و منابع و مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور روز جاری در وزارت بهداشت آغاز به کار کرد و تا فردا(جمعه) ادامه دارد.

این اجلاس با هدف برنامه تحول سلامت در حوزه بهداشت برگزار شد.

کد خبر 263091

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha