همشهری آنلاین: بازارهای سهام در اسیا روز پنجشنبه ۲۹ خرداد با افزایش همراه بودند. این اتفاق در پی افزایش ارزش سهام در وال استریت رخ داد.

asia stock

به گزارش خبرگزاری فرانسه از هنگ کنگ، این در حالی است که بانک مرکزی آمریکا نیز چشم انداز اقتصادی آمریکا را خوب توصیف و اعلام کرد نرخ بهره را همچنان پایین نگه می دارد.

بر اساس این گزارش، ارزش سهام در بازار توکیو یک ممیز 68 صدم درصد افزایش یافت. ارزش سهام در بازار هنگ کنگ نیز 43 صدم درصد، در بازار سیدنی 97 صدم درصد ، در بازار سئول نیز 27 صدم درصد و در بازار شانگهای 14 صدم درصد افزایش داشتند. کمیته سیاست گذاری بانک مرکزی آمریکا در نشست خود اعلام کرد 10 میلیارد دلار از کمک های اقتصادی خود - خرید اوراق قرضه به صورت ماهانه - را کاهش می دهد و نرخ بهره را پایین نگه می دارد.

سیاست گذاران آمریکایی در بیانیه ای اعلام کردند رشد اقتصادی این کشور « در ماه های اخیر با افزایش همراه بوده » است . این در حالی است که میزان هزینه های خانوارهای آمریکایی و سرمایه گذاری تجاری نیز در این کشور افزایش داشته است.

جانت یلن رئیس بانک مرکزی آمریکا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد « فرمولی » برای تعیین زمان تغییر نرخ بهره وجود ندارد.

تحلیلگران نیز خاطرنشان کردند بانک مرکزی آمریکا پیش بینی های خود را درباره نرخ تورم به صورت قابل توجه افزایش نداده است.
ارزش سهام در بازار وال استریت نیز با افزایش همراه شد. شاخص سهام اس اند پی 500 ، 77 صدم درصد ، شاخص سهام داو جونز نیز 58 صدم درصد و شاخص سهام نزدک نیز 59 صدم درصد افزایش داشتند.

این در حالی است که در بازار توکیو هر دلار در مقابل 101 ممیز 93 ین داد و ستد شد. این در حالی است که روز چهارشنبه هر دلار در مقابل 101 ممیز 91 ین معامله شده بود. هر یورو نیز با یک ممیز 3586 دلار و 138 ممیز 49 ین معامله شد.

کد خبر 263090

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha